י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מגעים מתקדמים?

מגעים לעסקת שבויים: סגן הרמטכ"ל הגיע למשפחת גולדין

הצעה ישראלית חדשה הונחה בפני החמאס כחלק מהמאמץ הכולל להשבת גופתו של הדר גולדין הי"ד | המשבר הכלכלי והבריאותי בעזה יחד עם הבחירות הצפויות ללשכה המדינית של חמאס, עשויים לקרב את החתימה על עסקה לחילופי שבויים

מגעים לעסקת שבויים: סגן הרמטכ"ל הגיע למשפחת גולדין
הדר גולדין הי"ד צילום: באדיבות המשפחה

ערוץ "אל ערבייה" דיווח בסוף השבוע, כי המשלחת המצרית, שביקרה ברצועת עזה בשבוע שעבר, הניחה בפני חמאס הצעה ישראלית חדשה לקידום עסקת חילופי שבויים אפשרית בקרוב, שבמסגרתה יוחזרו לארץ גופותיהם של החללים גולדין ושאול וכן האזרחים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד.

מקורות ברצועת עזה אישרו את הדברים אך הוסיפו כי ארגון הטרור חמאס דורש לקבוע בעצמו את זהות האסירים המשוחררים.

כעת דווח כי אלוף פיקוד דרום וסגן הרמטכ"ל המיועד הרצי הלוי, ביקר שלשום את משפחת גולדין - הוריו של החייל הדר גולדין שהחמאס מחזיק בגופתו - בביתם שבכפר סבא, לשיחת עדכון על תמונת המצב ברצועת עזה - כך מדווח אור הלר בחדשות 13.

גורמים בכירים ברצועה ובישראל העריכו לאחרונה כי על מנת לחזק את מעמדו לקראת הבחירות הצפויות ללשכה המדינית של החמאס, יחיא סינוואר מנהיג החמאס ברצועה, מעוניין לקדם עסקת חילופי אסירים.

גם המצב הבריאותי ברצועה עשוי לקדם את עסקת חילופי השבויים, שכן סינוואר - שמטפל בענייני הקורונה בעצמו, עשוי להסכים להפחתה משמעותית של אסירים משוחררים או שינויי שמות ברשימת האסירים, בתמורה לעזרה הומניטרית כדוגמת חיסונים ומחוללי חמצן.

נציין, כי יו"ר ועדת החוץ והבטחון ויו"ר ועדת המשנה לשבויים ונעדרים, ח"כ צבי האוזר התייחס אתמול לפרסומים אודות עסקת חילופי השבויים ואמר כי "מדובר בעסקה שערורייתית ששוברת את עקרונות דוח שמגר ושתחזיר למעגל הטרור מאות מחבלים".

הוא הוסיף, כי "אני קורא לרה"מ לסגת מהרעיון המסוכן הנדון בין הצדדים ולהסיק את המסקנות המתחייבות מהשלכות עסקת שליט אשר רוב המחבלים ששוחררו במסגרתה חזרו לטרור".

צוף גולדין, אחיו של סגן הדר גולדין ז"ל שגופתו מוחזקת בידי חמאס, הגיב להאוזר ותקף: "איפה אתה כשמשוחררים מחבלי חמאס מהכלא לעזה כדבר שבשגרה? מעל מאה מצוק איתן. אתה חלק מהשערורייה האמיתית ואני בספק אם אתה יודע מה אומרות המילים 'דוח שמגר'".

 

יחיא סינוואר חמאס חילופי שבויים הדר גולדין אורון שאול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד