י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אחרי שנתיים

השר לביטחון פנים החליט: קובי שבתאי המפכ"ל הבא של ישראל

לאחר שנתיים בהן לא היה למשטרת ישראל מפכ"ל קבוע - מאז עזב את התפקיד רב ניצב רוני אלשיך - והיא הסתפקה בממלא מקום המפכ"ל מוטי כהן, מודיע היום השר לביטחון פנים אמיר אוחנה כי החליט למנות את מפקד משמר הגבול, ניצב קובי שבתאי, למפכ"ל הבא של ישראל

השר לביטחון פנים החליט: קובי שבתאי המפכ"ל הבא של ישראל
קובי שבתאי צילום: Moshe Shai/Flash90

לאחר שנתיים בדיוק בהן משטרת ישראל מתפקדת ללא מפכ"ל, השר לביטחון פנים אמיר אוחנה מינה הערב (שלישי) את מפקד משמר הגבול ניצב קובי שבתאי למפכ"ל הבא של ישראל.

את החלטתו קיבל השר אוחנה לאחר שבחודשים האחרונים נפגש עם כל הניצבים המכהנים במשטרת ישראל ועם מספר ניצבים בדימוס, וכן כל הגונדרים המכהנים בשירות בתי הסוהר.

ביממה האחרונה ערך השר אוחנה שיחות נוספות עם מספר מועמדים לתפקידים ובו הודה להם על נכונותם לשאת בתפקיד ועל שירותם המסור לאורך השנים למען ביטחון המדינה.

לפני שנתיים בדיוק, בדצמבר 2018 סיים את תפקידו המפכ"ל הקודם והאחרון רוני אלשיך - שהוצנח למשטרה מהשב"כ שם כיהן כסגן ראש הארגון, במטרה לעשות סדר בארגון. מאז פרישתו התנהל הארגון ללא מפכ"ל ומי שמילא את מקומו בינתיים היה מ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן.

נציין, כי לאחר סיום כהונתו אלשיך קרא לכך שמפכ"לים ימונו על ידי ועדה ציבורית ולא על ידי השר לביטחון פנים, כדי להרחיב את עצמאותם מהדרג הפוליטי.

מוקדם יותר היום ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט למנות את סגן ראש המוסד, ד', לראש המוסד הבא. על פי הודעת הלשכה, "ד' הוא איש מוסד עתיר זכויות ורב ניסיון. המינוי נמצא כעת בוועדת גולדברג, הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה".

סגן ראש המוסד ד', שירת ביחידה הצה"לית המובחרת סיירת מטכ"ל, לאחר מכן עבד במשך כמה שנים כאנליסט בחברה כלכלית ולאחר מכן חזר לשירות שם עשה את כל המסלול ב"צומת" - האגף להפעלת סוכנים, מקצ"א ועד ראש האגף ונחשב לבן טיפוחיו של ראש המוסד הנוכחי יוסי כהן.

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה התייחס למינוי שבתאי למפכ"ל: "הרעיון שעמד בבסיס החלטתי לגבי העומדים בראשות שני הארגונים הוא שמחד, אני סבור שלעומד בראש יש צורך בהיכרות מעמיקה עם הארגון וניסיון בתפקידים שונים, ומאידך – אני מאמין ששני הארגונים זקוקים לריענון ולשינוי. לכן, עשיתי כמיטב יכולתי לבחור מועמדים שיעמדו בשני התבחינים.

לאחר תקופה ממושכת בה ראיינתי גונדרים, ניצבים וניצבים בדימוס ושקלתי בכובד ראש את התאמתם, הגעתי למסקנה כי ניצב קובי שבתאי וגונדר קטי פרי הם האנשים המתאימים לעמוד בראשות משטרת ישראל ונציבות שירות בתי הסוהר ולהוביל אותם למול האתגרים הקיימים ולבצע את השינויים הדרושים כדי לחזק את אמון הציבור במערכות אכיפת החוק".

אמיר אוחנה רוני אלשיך מפכ"ל המשטרה מוטי כהן קובי שבתאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד