א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
אין בידינו להמליץ

הפוסק על החיסונים: "שב ואל תעשה עדיף"

שני משלוחים של חיסונים כבר הגיעו לארץ, ובימים הקרובים צפויים קופות החולים להתחיל בהפצת החיסונים, לאור כך פנו רבים לגדולי התורה לברר מה לעשות 

הפוסק על החיסונים: "שב ואל תעשה עדיף"
חיסון לקורונה של חברת פייזר צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

נגיף הקורונה משתולל בכל רחבי העולם כבר למעלה משנה, ובחסדי שמים נמצא כבר חיסון האמור למגר אותו, שני משלוחים של חיסונים כבר הגיעו לארץ, ובימים הקרובים צפויים קופות החולים להתחיל בהפצת החיסונים, לאור כך פנו רבים לגדולי התורה לברר את הדרך נלך בה.

לא רק ציבור יראי ה' פנו אל הרבנים, גם בכירי משרד הבריאות באו אל הרבנים על מנת שאלו יוציאו קול קורא לציבור שומרי התורה והמצוות לילך ולהתחסן נגד הנגיף. הרבנים אמרו לבכירי משרד הבריאות כי לעת עתה הם נמנעים.

עם זאת, הדיווחים המתקבלים מבית שר התורה הגר"ח קנייבסקי הם כי שר התורה מורה באופן פרטי לאנשים שבאו לשאול את פיו כן לקבל את החיסון אך עדיין לא מדובר בהוראה ציבורית. 

אך בבית ההוראה לענייני רפואה הנותן מענה ויעוץ הלכתי רפואי שבנשיאות הפוסק הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן כתבו מכתב מיוחד, תחת הכותרת 'אודות חיסוני קורונה' שם כותבים הרבנים כי עדיין אין להתחסן.

"במענה לשאלת רבים אודות החיסונים נגד נגיף הקורונה לאחר העיון בנושא ושמיעת חוות דעתם של רופאים מומחים, הננו בזה להביע את דעתנו, כי כל עוד שלא הוברר בוודאות התועלת שיש בהם וכל זמן שלא נשללו לחלוטין הנזקים שעלולים להופיע בגינם אין בידינו להמליץ על השימוש בהם, ובשלב זה ראוי לנהוג בשב ואל תעשה".

לסיום כתבו הרבנים "לכשיבוררו הדברים לאשורם, נידון בזה מחדש", על המכתב חתמו הרבנים הגאונים רבי יחיאל מיכל פרידמן, רבי יוסף מרדכי שלמון, רבי שלמה יצחק שטרן, רבי אהרן רייזנר, רבי אברהם פנחס קוריץ, ורבי שמעון נבנצאל, הגרש"א שטרן עצמו צירף חתימתו והוסיף "כן הוא הדרך הישרה והנכונה לענ"ד.

חיסון לקורונה הרב שמואל אליעזר שטרן הרב חיים קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד