א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
הנהגה משותפת

הסיכום בין גדעון סער לשאשא ביטון נחשף

למרות שלא הוכיחה מעשית את כוחה הפוליטי, הצליחה ח"כ יפעת שאשא ביטון לקבל מגדעון סער, שותפות פוליטית ושליטה מלאה במפלגתו. על פי ההסכם באם סער ירכיב את הממשלה הבא, היא תשמש ממלאת מקום ראש הממשלה וגם תחזיק בתפקיד סגנית יו"ר המפלגה

הסיכום בין גדעון סער לשאשא ביטון נחשף
גדעון סער צילום: הדס פרוש, פלאש90

לאחר שהודיעה בשעות הצהריים כי תתמודד לצד גדעון סער במפלגתו החדשה, יחד עם הצמד יועז הנדל וצביקה האוזר, הערב (שלישי) נחשף ההסכם על התפקידים שנחתם בין ביטון לסער.

על פי הסיכום, גדעון סער יעמוד בראש הרשימה והתנועה ויהיה מועמדה לראשות הממשלה, כשחברת הכנסת שאשא-ביטון תהיה מ"מ וסגנית יו"ר התנועה החדשה ותוצב במקום השני ברשימה בבחירות לכנסת, לכשתתקיימנה.

באם תוקם ממשלה בראשות סער, תכהן יפעת כמ"מ ראש הממשלה וסגניתו ותעמוד בראש קבינט חברתי, שיוביל את העשייה בתחומים החברתיים, בדגש על תחומי החינוך, הבריאות, הפרנסה והרווחה.

"בשיחות שהתקיימו בין השנים סוכם, כי התנועה תקדם מהלכים של שינוי שיטת הבחירות והממשל ובכלל זה: הגבלת כהונה של 8 שנים לכל היותר לראש הממשלה", נמסר. לצד, "שינוי שיטת הבחירות לכנסת ומתן כוח לציבור לבחירה אישית לפחות של חלק מחברי הכנסת".

מוקדם יותר היום פרסמו בליכוד כי נפתח הליך נגד יפעת שאשא ביטון, להודיע עליה כפורשת מהסיעה כדי לאתגר אותה בהליך הוצאת המימון לקראת הבחירות, אותה היא צפויה להעביר לסער. כן נשמעו קריאות כי עליה לפרוש ולהחזיר את המנדט לליכוד, אל בלשכתה מסרו כי אין בכוונתה לפרוש מהכנסת.

יפעת שאשא ביטון גדעון סער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד