י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אחרי מינוי המפכ"ל

אלו בכירי המשטרה שצפויים לפרוש מהארגון

הטלטלה במשטרה בעקבות ההחלטה היום על מינוי מפקד משמר הגבול, ניצב יעקב שבתאי למפכ"ל, מביאה איתה פרישה של כמה קצינים בכירים בארגון | מוקדם יותר תקף את השר אוחנה - מ"מ מפכ"ל המשטרה היוצא שהודיע גם על פרישתו: "ניסיונות להתערבות בעבודת משטרת ישראל"

אלו בכירי המשטרה שצפויים לפרוש מהארגון
דורון ידיד ומוטי כהן בהפגנה בבלפור צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

החלטת השר לביטחון פנים אמיר אוחנה להמליץ לוועדת גולדברג על מינויו של מפקד משמר הגבול ניצב יעקב שבתאי למפכ"ל, יוצרת, כך נראה, טלטלה במשטרה. אחרי המכתב החריף ששיגר כהן לשוטרי וקציני משטרת ישראל, בו הוא תקף את השר אוחנה והודיע על פרישה, שורה של בכירים בארגון, שחלקם קיוו להתמנות לתפקיד יפרשו מהמשטרה.

בכירי המשטרה שצפויים לפרוש אחרי מינויו של שבתאי למפכ"ל, כך על פי דיווח ב'כאן 11', הם מפקד מחוז ירושלים דורון ידיד, מפקד מחוז תל אביב דוד ביתן וסגן המפכ"ל אלון אסור. מי שכאמור כבר הודיע על פרישה מהארגון הוא כמובן ניצב מוטי כהן, מי שכיהן בשנתיים האחרונות כמ"מ המפכ"ל.

כזכור, בעקבות ההודעה על מינויו של ניצב קובי שבתאי למפכ"ל הבא של משטרת ישראל, מ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן, שכיהן בתפקיד בשנתיים האחרונות פרסם איגרת לשוטרים בה הוא הודיע על פרישה מהמשטרה, והאשים כי "שיקולים זרים מנעו מינוי מפכ"ל קבוע בשנתיים האחרונות".

הוא ביקש למסור "ברכת הצלחה כנה ואמיתית לחברי ניצב שבתאי - הצלחתו, הצלחת הארגון כולו", וציין כי "במהלך 40 השנים האחרונות זכיתי לשרת בגופי הביטחון במדינת ישראל, בתחילה בצבא ובהמשך במשטרת ישראל. הייתה לי הזכות לפקד על יחידות, להוביל שינויים, לקבל החלטות מכריעות, לשרת ולהגן יחד אתכם, שוטרים ומפקדים, על אזרחי מדינת ישראל".

ניצב מוטי כהן בחר לתקוף את השר לביטחון פנים אמיר אוחנה וכתב כי "לצד האתגרים המוכרים, בתקופה האחרונה נאלצתי להתמודד גם עם אתגרים מסוג חדש, ניסיונות להתערבות בעבודת משטרת ישראל. מעורבות שאין לה מקום בארגון ולא נתתי לה יד. לנגד עיני עומדת כל העת חובת השמירה על עצמאות המשטרה. לכן, עשיתי כל שלאל ידי על מנת להדוף ניסיונות התערבות אלו ולהותיר את המשטרה נקייה מכל שיקול זר".

לדבריו, "סוד גלוי הוא, כי ניתן היה במספר הזדמנויות במהלך השנתיים האחרונות למנות מפכ"ל במינוי קבע. במשטרת ישראל קצינים בכירים רבים הראויים להמשיך ולהוביל את הארגון ובכוחם לייצר בו יציבות. נראה כי ההחלטה שלא למנות מפכ"ל קבע משך זמן כה ממושך, לא הייתה נטולת שיקולים זרים".

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה לא נשאר חייב למתקפה מצד כהן והגיב: "שר אמור להיות מעורב בענייני משרדו, ושר הבט"פ חייב להיות מעורב בעבודת המשטרה, גם אם זו תופעה חדשה עבור מישהו במשטרה או בשירות הציבורי בכלל".

משטרת ישראל ניצב דורון ידיד מוטי כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד