כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
יוביל לביטול הבחירות?

גנץ מתקרב לאחוז החסימה; ימינה צונחת

התמורות הפוליטיות האחרונות זעזעו את המפלגות השונות | מסקר חדש שנערך עולה כי כניסתו של סער לזירה הפוליטית, מערער את הסיכוי של כחול לבן לעבור את אחוז החסימה, מה שאולי יוביל לפשרה שתביא לביטול הבחירות

גנץ מתקרב לאחוז החסימה; ימינה צונחת
בנט וגנץ במליאה/נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90/מארק ישראל סאלם, לע"מ

האם הסקרים יובילו לשינוי בגישה של גנץ בדרך לפשרה נוספת שתאריך את ימיה של הממשלה וגם את תפקידו כשר הביטחון, על פי סקר 103fm הבוקר השאלה מתחזקת כשגנץ נמצא בשפל קרוב לאחוז החסימה.

על פי הסקר שנערך במכון פאנל פוליטיטיקס ע"י מנחם לזר, הליכוד עדיין בראש עם 27 מנדטים. אחריה מפלגתם החדשה של גדעון סער ויפעת שאשא ביטון עם 20 מנדטים. ימינה, שסומנה כהפתעת הבחירות מתרסקת כעת ל־14 מנדטים. עוד התרסקות מפוארת שנראית בסקר היא מפלגת כחול לבן בראשות בני גנץ, עם נתון משפיל של 5 מנדטים בלבד בסקר הזה.

עוד מהתוצאות: יש עתיד עם 15 מנדטים, והרשימה המשותפת עם 11 מנדטים בלבד. הרשימות החרדיות - יהדות התורה וש"ס - שומרות על כוחן היחסי עם 8 מנדטים כל אחת. ישראל ביתנו עם 7 מושבים, ומרצ שומרת על נתון יציב של 5 מנדטים.

על פי הסקר, גוש האנטי נתניהו עם רוב להקים קואליציה, ולנתניהו לא יספיק לצרף רק את בנט שאז הוא יעמוד בגוש של 57 מנדטים לצד החרדים, לכן המערכת הפוליטית מסתמנת כמעניינת ומכריעה ושמא אף יותר מהקודמות.

הסקר בדק גם את המפה הפוליטית בתרחיש שבו חבר הכנסת מנסור עבאס יתמודד ברשימה נפרדת. התוצאות הן לא בשורה עבורו, כך עולה כי רשימה נפרדת שכזו לא עוברת את אחוז החסימה, ומגיעה לסף של קרוב ל־3 מנדטים.

סקר בני גנץ מפלגת כחול לבן גדעון סער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד