י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הגימיק של איווט

התגובות ליוזמת ליברמן; בנט: "דואג לארבע פוליטיקאים"

אחרי שהבוקר שיגר יו"ר מפלגת ישראל ביתנו לכלי התקשורת מכתב הממוען לראשי סיעות הימין ובו הצעה להתאחד כגוש ליברלי ולהפיל את שלטון נתניהו-חרדים, ביש עתיד ובימינה לא נותרו אדישים והשיבו בתגובות עוקצניות משלהם

התגובות ליוזמת ליברמן; בנט: "דואג לארבע פוליטיקאים"
אביגדור ליברמן צילום: Sraya Diamant/FLASH90

הצעת המפץ של ליברמן לא באמת מצליחה לתפוס תאוצה, וההערכה במערכת הפוליטית היא כי מדובר בתרגיל פוליטי בלבד כדי להחזיר את הרלוונטיות לליברמן כמי שצולל בסקרים ומתקרב לאחוז החסימה, ובעוד גדעון סער מתעלם בנט וביש עתיד מגיבים.

ביש עתיד מסרו בתגובה להצעתו של ליברמן כי "המרכז צריך להתלכד תחת לפיד", בשבוע שעבר פנה לפיד אל ראשי המפלגות במרכז להתלכד תחתיו, "אני פונה מפה לכל מחנה המרכז. תסתכלו רגע על הימין. יש מה ללמוד ממנו. ברגע שמריחים בחירות הימין אומר דבר אחד: אני רוצה לנצח. שם הכל בצד. לא מתבכיין, לא מתלונן, הולך לנצח. זה מה שצריך לעשות עכשיו המחנה שלנו: להפסיק לבלבל לעצמו את המוח, להתאחד מאחורי יש עתיד, ללכת לנצח". 

גם ב'ימינה' הגיבו להצעה של ליברמן, יו"ר המפלגה חבר הכנסת נפתלי בנט מסר בתגובה, "איווט, צו השעה האמיתי הוא לעזור ל800 אלף המובטלים, לא ל4 פולטיקאים. תוכנית כבר יש. אתה מוזמן לעזור. היתר לא מעניין".

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ, הוסיף, "לבירמן איש מסוכן ופוליטיקאי כושל וזגזגן, מבין שהוא הופך שוב ללא רלוונטי ומנסה לחזור לשיח באמצעות גימיק טפשי וחסר משמעות, ועל הדרך מבקש להפוך את מדינת ישראל ממדינה יהודית ודמוקרטית למדינה "ציונית ליברלית". מקווה שהפוליטיקה הישראלית תדע להקיא מתוכה את האיש הרע הזה"

מנגד, ליברמן הוסיף לגימיק התקשורתי שלו, וצייץ ברשת הטוויטר בתגובה לבנט וליש עתיד, "פעם ראשונה נוצרה הזדמנות ריאלית להקים קואליציה ציונית וליברלית ללא נתניהו. אסור לנו לפספס אותה". כאשר פרשן ערוץ הכנסת יניר קוזין הזכיר הבוקר כי גם בצמרת הבחירות החולפת פנה ליברמן במטרה להעצים את עצמו כמי שמוביל את השיח נגד החרדים, וכזכור הוא פנה במכתב אל ראשי המפגלות במטרה לקדם מהלך דתי-חילוני, והוא גם כתב: "המפלגות החרדיות מנסות לכפות על הציבור בישראל אורח חיים דתי-חרדי".

כזכור, ליברמן שיגר אמש מכתב לראשי המפלגות נפתלי בנט, יאיר לפיד וגדעון סער במטרה להקים גוש ימין ציוני - ליברלי שיתמודד יחד בבחירות הקרובות ברשימה אחת. במכתב הוא טוען כי המטרה היא להפיל את גוש נתניהו - החרדים, כשלטענתו הבעיה היא החרדים והערבים שמהווים רק 31 מנדטים אך מצליחים לשלוט בכנסת, ולפי דעתו מהלך כזה יוכל להוות אלטרנטיבה שלטונית שתוכל להחליף את נתניהו.

עוד מציין ליברמן כי הוא מודע למחלוקות, כך למשל בקרב מי יעמוד בראש אך הוא מציין כי "אין לי ספק שטובת מדינת ישראל וטובתה גוברים על הכל".

כבסיס להקמת המפלגה מציע ליברמן, לחוקק יחד מספר חוקים, בהם: הגבלת כהונת ראשי הממשלה לשתי קדנציות, חקיקה בנושאי דת כמו נושאים אזרחיים, גיור על ידי רבני ערים, תחבורה בשבת וחיוב לימודי ליב"ה, חוק גיוס חובה וכן איסור התמודדות לנשיאות או לראשות הממשלה למי שהוגש נגדו כתב אישום.

הסיכוי למהלך כזה קלוש ולא מציאותי בעיקר בגלל השאלה מי יעמוד בראש, אך במכתבו מציין ליברמן כי הוא קורא להם להסכים ולדבריו "לגבי המנגנון לקביעת המקומות ברשימה והרכבה, יש לי הצעה פשוטה ומעשית שניתן להסכים עליה במידה ותהיה הסכמה עקרונית להקמת גוש הימין ציוני - ליברלי". מסיים ליברמן.

אביגדור ליברמן נפתלי בנט יש עתיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד