י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תלוש על שמה

הגיעה לסדר תשלום וגילתה: עובדת זרה התחזתה לה במשך שנים

תושבת הצפון שהגיעה להסדיר תשלום בביטוח הלאומי, הופתעה לגלות כי במשך מספר שנים, עובדת זרה תושבת אוזבקיסטן התחזתה לה, עבדה עם תלוש על שמה ואף השתמשה בכרטיסי החיוב שלה | בתום חקירה העובדת נעצרה ותגורש מהארץ

הגיעה לסדר תשלום וגילתה: עובדת זרה התחזתה לה במשך שנים
ביטוח לאומי צילום: פלאש90

יחידת ההונאה המחוזית בת"א פתחה לפני כחודש בחקירה, עם קבלת תלונה מתושבת נוף הגליל פנתה בדבר חשד כי אישה הגרה במרכז הארץ משתמשת בזהות שלה, תוך ביצוע פעולות פיננסיות בכרטיסי חיוב על שמה ואף עובדת "עם תלוש" תחת שמה בסופרמרקט בחולון.

ראשיתה של החקירה, כאשר תושבת נוף הגליל בשנות ה – 40 לחייה בקשה לאחרונה לסדר את תשלומי הביטוח לאומי בתקופת הקורונה, אולם אז קבלה תשובה שהיא איננה זכאית להשלמת הכנסה מאחר והיא "מרוויחה משכורת גבוהה" מעבודתה הכפולה לכאורה - האחת בנצרת והשניה בסופרמרקט בחולון.

כאמור, המשטרה פתחה בחקירה עם קבלת התלונה, במסגרתה הצליחו חוקרי היחידה לחשוף את זהותה האמיתית של המתחזה – תושבת אוזבקיסטן הנמצאת בארץ מזה מספר שנים תחת הזהות של תושבת הצפון ואף מחזיקה ברשותה כרטיסי חיוב אותם הנפיקה על שמה של אותה אישה לשם התנהלות כספית נוחה. החשודה נעצרה לחקירה ובתום ההליך תוחזר אל ארץ המוצא.

בעקבות המקרה, במשטרה מדגישים את חשיבות ערנות הציבור ומעקב אחר תנועות פיננסיות בחשבון הבנק. בנוסף, מדגישים במשטרה, כי אין למסור לגורם זר פרטים חסויים המאפשרים גישה מקוונת אל חשבון הבנק ואל כרטיס האשראי, לרבות פניה חשודה המתבצעת טלפונית או באמצעות קישורית הנשלחת אל הטלפון הנייד והמייל.


"ככל שעולה חשד לפעולת הונאה שכזו, יש לברר מול הגורם הרשמי במוסד הפיננסי ובמקרה הצורך להגיש תלונה בהתאם", נמסר מהמשטרה.

התחזות עובדת זרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד