י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לאחר ניסיון החיסול

"רוסיה מסוגלת להרוג אלפים עם נשק כימי ברחובות בריטניה"

שר ההגנה של בריטניה מזהיר כי רוסיה מסוגלת להרוג ברחובות בריטניה אלפי בריטים עם נשק כימי • זאת על רקע הדיווחים כי זוהו הסוכנים שהרעילו את נבלני מתנגד משטר שהורעל לפני כמה חודשים על טיסה

"רוסיה מסוגלת להרוג אלפים עם נשק כימי ברחובות בריטניה"
ולדימיר פוטין צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר ההגנה של בריטניה, בן וואלאס אמר כי ההתנהגות הרוסית אינה "בתוך הנורמות שהיו בעבר" בעקבות פעילות גדולה של הרוסים בתחום הצבאי בשבועות האחרונים, כך דיווח ה"דיילי טלגרף".

הוא הדגיש כי אף שבריטניה מנסה להרגיע, אך המתיחות עלתה לאחר שהממשלה הרוסית השתמשה בגז עצבים ברחובות בריטניה לפני שנתיים. כזכור המרגל הרוסי לשעבר סרגיי סקריפאל, בן 69, ובתו יוליה הורעלו בגז עצבים רוסי נוביצ'וק בסליסברי - בריטניה במרץ 2018, שניהם שרדו.

גז הנוביצ'וק פותח בחשאי על ידי ברית המועצות בשיא המלחמה הקרה בשנות השבעים והשמונים. מדענים קומוניסטים פיתחו את הרעל כך שלא ניתן יהיה לאתר אותו באמצעות ציוד גילוי חומר כימי.

הוא מגיע בצורה של אבקה דקה במיוחד, נוביצ'וק חזק עד פי שמונה מגז ה-VX הקטלני. קורבנות שמורעלים מהאבקה סובלים מהתכווצויות שרירים, בעיות נשימה ויכולים לקבל דום לב. אך יש תרופה ידועה לגז הזה, אטרופין יכול לחסום את הרעל, אך הרופאים טוענים שזה מסובך לתת את התרופה, מפני שהמינון יצטרך להיות כה גבוה עד שהוא יכול להיות קטלני עבור האדם.

רוסיה בריטניה נשק כימי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד