א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
רגע לפני המבצע

אלו אוכלוסיות יחוסנו קודם? מסמך של משרד הבריאות עושה סדר

במשרד הבריאות הכינו מסמך מיוחד המורה את סדר העדיפויות לקראת תחילת מבצע 'מחסנים לחיים' וזאת לאחר שמאות אלפי חיסונים נחתו בארץ ובמשרד הבריאות עמלים בקדחתנות על מנת להכין את המערך לתחילת מבצע החיסונים הגדול | אלו האוכלוסיות שיתחסנו ראשונות

אלו אוכלוסיות יחוסנו קודם? מסמך של משרד הבריאות עושה סדר
נתניהו ואדלשטיין מקבלים פני החיסונים צילום: Israel Sellem/POOL

מאות אלפי חיסונים נחתו בארץ ובמשרד הבריאות עמלים בקדחתנות על מנת להכין את המערך לתחילת מבצע החיסונים הגדול שאף קיבל את השם 'מחסנים לחיים'. ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להיות הראשון שמתחסן לעיני המצלמות במוצאי שבת, ביום ראשון צפוי גם הנשיא ראובן ריבלין לקבל לגופו את החיסון.

בתוך כך פרסמו היום (רביעי) במשרד הבריאות מסמך מיוחד המורה את סדר העדיפויות לקראת תחילת מבצע 'מחסנים לחיים'.

במסמך שהובא ב'חדשות 12' תחת הכותרת "מסמך מסכם לנושא תיעדוף חיסונים נגד קורונה" פרטו במשרד הבריאות את סדר החיסונים "על פי המלצת הוועדה לחיסונים נגד קורונה העקרונות המנחים את תיעדוף החיסונים לקורונה הם: קדימות בריאותית ואפידמיולוגית, בטיחות, פשטות, רוחביות, גמישות, זרימה של מבצע החיסון כדי להבטיח בטיחות יעילות ונצילות של החיסונים".

עוד ציינו במשרד הבריאות, "סדר העדיפויות מושפע על ידי אילוצים לוגיסטיים ומיגבלת יכולת החיסון של הצוותים באתרי החיסון. המבצע יהיה מדורג והתיזמון ינסה למקסם בטיחות, בריאות ויעילות. הקדימות הפנימית בתוך קבוצות התיעדוף יכולה להשתנות. הצוותים המחסנים יפעילו שיקול דעת וגמישות כדי לקדם את הצלחת המבצע".

בעדיפות ראשונה ובזה הסדר:

סגלים רפואיים: בתי חולים, קופות חולים, מרפאות פרטיות, מרפאות רופאי שיניים, בתי חולים גריאטריים ופסיכיאטריים, סטודנטים לסיעוד ורפואה בסבבים קליניים, מד"א וארגוני הצלה, מוסדות "מגן אבות" ומוסדות רווחה לחוסים – ומטפליהם. גיל 60 ומעלה- באחריות קופות החולים. במסגרת החיסון בקופות יש לנהוג גמישות ולחסן, לדוגמא: קשיש בקהילה והמלווה או המטפל אוכלוסיות בסיכון מיוחד כמו מושתלי ריאות.

עדיפות שניה:

"המשך חיסון קבוצות סיכון: סכרת, השמנת יתר חולנית, COPD ,יתר לחץ דם, מטופלים עם דיכוי חיסוני מושתלים איברים, חולים המטולוגים וכו'. בקבוצת החולים עם דיכוי חיסוני יש לכלול חיסון משפחה ובני בית של מטופלים אלה בקדימות.

קבוצות בחשיפה גבוהה כמו: מורים וגננות, עובדים סוציאליים, בתי סוהר אסירים וסוהרים, מגיבים ראשונים. צה"ל וגופים ביטחוניים יקבלו הקצאה בהתאם לתכנית חיסון שתוצג למשרד הבריאות.

בהמשך:

פתיחת החיסון לכלל האוכלוסייה על פי הגעת החיסונים ותזמון הקופות.

לא יחוסנו בשלב זה:

מחלימים, נשים בהריון, נשים מניקות, אנשים עם היסטוריה של תגובות יתר קשות – אנפילקסיס, נשים המתכננות להרות – עד חודש לאחר קבלת חיסון שני, ילדים ונוער עד גיל 16.

חיסון לקורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד