י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אחרי פסיקת בג"ץ

שר המשפטים חתם על צו ההסגרה של לייפר: "חובה מוסרית"

יממה לאחר שבית המשפט העליון דחה את ערעורה של הגברת מלכה לייפר וקבע כי תוסגר לאוסטרליה, שר המשפטים אבי ניסנקורן חתם הערב על צו ההסגרה | למרות דחיית הערעור, לייפר זכאית לערער שוב על צו ההסגרה

שר המשפטים חתם על צו ההסגרה של לייפר: "חובה מוסרית"
מלכה לייפר בבית המשפט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי למעלה מ-6 שנים, שר המשפטים אבי ניסנקורן חתם הערב (רביעי) על צו ההסגרה של המורה לשעבר מלכה לייפר שהורשעה בפגיעה בתלמידותיה. "חתמתי כעת על צו ההסגרה של מלכה לייפר לאוסטרליה", עדכן הערב שר המשפטים. "לאחר שנים ארוכות", הוסיף ניסנקורן, "אחרי ניסיון בזוי להתחזות ללוקה בנפשה ולאור פסיקת בית המשפט העליון, חובתנו המוסרית לאפשר את העמדתה לדין של לייפר".

כזכור, ניסיונה, ככל הנראה האחרון של המורה לשעבר מלכה לייפר להימלט מגזר הדין, נכשל אתמול (שלישי) כאשר שופטי בית המשפט העליון קבעו פה אחד כי היא ברת הסגרה לאוסטרליה, ודחו את כל טענותיה.

עורכי הדין יהודה פריד וטל גבאי, המייצגים את הגב' מלכה לייפר הגישו לפני כחמישה חודשים את הערעור לבית המשפט העליון על החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים, לפיה נקבע כי לייפר "מתחזה לגבי כושר שיפוטה ויכולת תפקודה והיא כשירה לעמוד לדין''.

השופטת ענת ברון כתבה בפסק הדין: "כידוע, יש לכבד הסכמי הסגרה שכרתה מדינת ישראל שתכליתם שיתוף פעולה בינלאומי למיגור פשיעה, ויידע כל מי שמבקש למלט עצמו מן הדין כי לא ימצא בישראל עיר מקל".

שר המשפטים אבי ניסנקורן הגיב אתמול להחלטה וכתב: "אני מברך על פסק-הדין של העליון שמכריז על מלכה לייפר בת הסגרה לאוסטרליה. לאחר שנים ארוכות ומייסרות, הגיעה העת לעשות צדק עם קורבנותיה של לייפר. בכוונתי לחתום על צו ההסגרה ללא דיחוי". הערב כאמור, מיהר נינסקורן לחתום .

השר ניסנקורן

נזכיר, כי לאחר עשרות דיונים וכ-6 שנים של סאגה מתמשכת, בית המשפט המחוזי בירושלים אימץ לפני כחודש וחצי את עמדת המומחים שמינה, וקבע כי מלכה לייפר, החשודה בביצוע מעשים חמורים בתלמידותיה בעבר, כשירה לעמוד לדין, ובקרוב תוסגר לאוסטרליה שם ביצעה את מעשיה.

בהחלטה קבעה שופטת בית המשפט המחוזי מרים לומפ כי "לייפר מתחזה לגבי כושר שיפוטה ויכולת תיפקודה והיא כשירה לעמוד לדין, ועל כן אני מורה על חידוש הליך ההסגרה בעניינה".

ההחלטה התקבלה לאחר בשית המשפט המחוזי מינה צוות מומחים שיבדוק האם מלכה לייפר כשירה לעמוד לדין, כאשר התוצאות הוגשו לפני כמה שבועות לביהמ"ש, לפיהן עלתה המסקנה כי מלכה לייפר כשירה לעמוד לדין, על פגיעה בשלוש תלמידותיה באוסטרליה.

הליך ההסגרה של מלכה לייפר לאוסטרליה, מתנהל מזה למעלה מ-6 שנים, במסגרתו נערכו כבר עשרות דיונים - בדיון שנערך בתחילת חודש דצמבר 2019, בפני השופטת חנה מרים לומפ בבית משפט המחוזי בירושלים, הייתה אמורה להתקבל חוות דעת פסיכיאטרית סופית מטעם פסיכיאטר מחוז צפון, פסיכיאטר מחוז חיפה וסגניתו - שתקבע האם מלכה לייפר כשירה נפשית לעמוד לדין או לא. אולם הצוות ביקש ארכה של חודש ימים.

הפרשה החלה במרץ 2008, מלכה לייפר נחשדה כי פגעה בתלמידותיה הקטינות באוסטרליה וביצעה בהן עבירות חמורות בין השנים 2001-2008 בזמן ששימשה כמורה ומנהלת בבית ספר החרדי "עדת ישראל", תוך ניצול מעמדה ותמימותן. עם היוודע המעשים, ו-24 שעות לאחר שנערך לה שימוע לפני פיטורין, היא נמלטה עם בני משפחתה לישראל והשתקעה בעמנואל.

החקירה באוסטרליה נמשכה, והצטברו נגדה ראיות לצורך העמדתה לדין. בשנת 2012 הרשויות באוסטרליה פנו לישראל עם בקשה להסגיר אותה. שנתיים לאחר מכן היא נעצרה. לייפר שכרה את שירותיו של עו"ד יהודה פריד ועו"ד עדי ניב, שהביאו בסופו של דבר לכך שהשופט נעתר לבקשתם והסכים כי יש להפסיק את הליך ההסגרה נגדה, בנימוק שהיא אינה כשירה לעמוד לדין.

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', בעקבות פניה של האינטרפול, במהלך שנת 2017 הצטברו אינדיקציות כי מלכה לייפר מעמידה פנים שהיא סובלת ממחלת נפש על מנת להתחמק מהליך ההסגרה. היחידה המרכזית במחוז ש"י פתחה בחקירה וזו נעצרה בחודש שבט תשע"ח.

 

מלכה לייפר בג"ץ אבי ניסנקורן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד