א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
התחלואה מזנקת ללא שליטה

ישראל לוחצת על הפלסטינים לרכוש חיסונים

לראשונה מאז חידוש התיאום הביטחוני בין הצדדים, נציגים ממשרדי הבריאות של ישראל והרשות הפלסטינית נועדו אתמול לדון במצב התחלואה בשטחים ובהתמודדות עם נגיף הקורונה | לחץ מצד ישראל על הרשות להזמין חיסונים לאזרחיהם בעקבות התחלואה הגוברת | מחר יתכנס הקבינט ברמאללה

ישראל לוחצת על הפלסטינים לרכוש חיסונים
מוסלמים עם מסכות במסגד צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

נציגים ממשרדי הבריאות של ישראל והרשות הפלסטינית נועדו אתמול (שלישי) לדון במצב התחלואה בשטחים ובהתמודדות עם נגיף הקורונה זאת בפעם הראשונה מאז חידוש התיאום בין הצדדים. הפגישה נערכה בדרג מנכ"לים ופקידים בכירים משני הצדדים. כך חושף הערב ראש הדסק לענייני פלסטינים גל ברגר ב'כאן 11'.

על פי דיווחו, בכוונת הרשות לחסן 60% מהאוכלוסייה הפלסטינית, כאשר צעירים וילדים לא צפויים לקבל חיסון בשלב ראשון. את החיסונים עבור 20% מהאוכלוסייה תקבל הרשות כתרומה מארגון בינלאומי בשם קובאקס והם מיועדים לצוותי הרפואה והחירום והאוכלוסיות שבסיכון לרבות זקנים וחולים. ארגון הבריאות העולמי נדרש לאשר את החיסונים האלה והדבר אינו צפוי לקרות לפני חודש ינואר. ההערכה היא שהאישור מארגון הבריאות העולמי לתרומת החיסונים יתקבל ברבעון הראשון של שנת 2021.

בד בבד, הרשות הפלסטינית נמצאת בתהליכי רכש של חיסונים מרוסיה וגורמים אחרים. לדברי ברגר, מדובר בחיסונים עבור 40% מהאוכלוסייה הפלסטינית והרשות טרם חתמה חוזה עם מי מחברות התרופות שפיתחו חיסונים.

בשלב זה לא ידוע על החלטה ישראלית להעביר לרשות הפלסטינית חיסונים משלה, אך להערכת גורמים בינלאומיים ישראל לא תהווה מכשול בדרך להעברת תרומות חיסונים מחוץ לארץ עבור תושבי הגדה ורצועת עזה.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף כמיל אבו רוקון, העביר בעת האחרונה שורה של מסרים לבכירים ברשות הפלסטינית שלא להתמהמה ולא להשתהות אלא לרכוש חיסונים בהקדם. האלוף אבו רוקון גם רתם את הקהילה הבינלאומית לנושא.

בתוך כך מדווח גל ברגר ב'כאן 11' כי קבינט הקורונה של הרשות הפלסטינית צפוי להתכנס מחר (חמישי) ברמאללה לאור העלייה בתחלואה בשטחים. בגדה יש כ-15 אלף חולים פעילים, קרוב ל-150 מהם מאושפזים בטיפול נמרץ. ברצועת עזה יש כ-9,000 חולי קורונה פעילים, קרוב למאה מהם מוגדרים במצב בינוני עד קשה מאוד.

הרשות הפלסטינית חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד