א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
ריסון מהודק לפני סגר שלישי

מסתמן: אלו הן ההגבלות שיטיל קבינט הקורונה בשבוע הבא

במקביל להיערכות לחלוקת החיסונים, מתמודדים בישראל עם עלייה נרחבת במספר הנדבקים בנגיף הקורונה • חבר הקבינט, השר אריה דרעי הערב: "עדיין סגר שלישי לא חייב להיות, יכול להיות שריסון מהודק למשך כמה שבועות יספיק, אבל לצערי הרב אני לא רואה דרך אחרת"

מסתמן: אלו הן ההגבלות שיטיל קבינט הקורונה בשבוע הבא
בחורים חסידים עם מסכות צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

מדינת ישראל פועלת בשני מישורים, האחד היערכות לתחילת מבצע החיסונים הגדול, הצפוי לצאת לדרך במוצאי השבת הקרובה עת יתחסנו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין, ולמחרת גם נשיא המדינה ראובן ריבלין יצטרף למתחסנים, במקביל מתמודדת מדינת ישראל עם עלייה נרחבת במספר הנדבקים בנגיף הקורונה, כאשר המספרים עליהם הזהירו במשרד הבריאות כי הם הסמן לכך שצריך להטיל 'ריסון מהודק' כבר כאן, ובגדול.

על פי הדיווח הערב ב'חדשות 12', אם לא יתרחש נס חנוכה והתחלואה תרד, הרי שישראל תחזור בשבוע הבא לשורה של הגבלות מחמירות, זאת בשל העובדה כי מצב התחלואה בישראל מזנק ועולה ומתקרב בצמעדי ענק לעבר 3000 חולים ביממה. כאשר היעד שהציב משרד הבריאות עומד על 2500. תחילה תנסה הממשלה להימנע מסגר כללי שלישי במספר ותסתפק ב"ריסון מהודק" שצפוי לכלול סגירה מלאה של חנויות הרחוב, הקניונים והשווקים. כן ייסגרו בתי הספר בערים האדומות והכתומות.

על שולחן הקבינט מונח מהלך דרמטי עוד יותר, כך שאם הריסון המהודק לא יפיק את תועלתו והתחלואה לא תרד משמעותית תוך שלושה שבועות הרי שישראל תיכנס לסגר שלישי מלא מלא. כאשר במשרד הבריאות מעריכים כי במקרה שכזה המסחר כולו ייסגר בתוך חמישה ימים.

מהלך שכזה לא יעבור הפעם בשקט ובציות. יו"ר קבוצת 'בריל', שחר תורג'מן הבהיר בראיון ל'תוכנית חיסכון' בחדשות 12, כי "העסקים וענף המסחר לא ייענה להגבלות החדשות תחת ההגדרה ריסון מהודק". לדבריו, "העלייה [בתחלואה] לא קשורה למסחר. היא קשורה למדגרת הקורונה בנתב"ג, הבאת הנגיף מדובאי לישראל, למחסור באכיפה על מפרי בידוד", אמר תורג'מן והוסיף: "מי שחושב שיסגור רק את המסחר וכל השאר ישאיר פתוח - טועה. או שיהיה סגר מוחלט או שהמסחר ייסגר רק בעיר אדומה". איים.

בתוך כך, יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי התראיין הערב ב'חדשות 12' והתבקש להביע את דעתו במגוון הנושאים העומדים על הפרק, החל מהעלייה התחלואה, ההתנהלות השגויה בנמל התעופה בן גוריון החיסונים והזינוק התחלואה בציבור החרדי שהוא אחד ממייצגיו.

בפתח דבריו אמר דרעי: "חבל, איזה חכם הרואה את הנולד, אני חושב שזו הייתה טעות לא לקבל החלטות, לכן אני גם לא הצבעתי, חשבתי שזו טעות לא לעשות כבר כמה צעדים, פחות מריסון, אבל כמה צעדי הגבלה לפני חנוכה, אם זה סגר לילי, סגר אחר, כדי שנחסוך מעצמו סגר שלישי, עדיין סגר שלישי לא חייב להיות, יכול להיות שריסון מהודק למשך כמה שבועות יספיק, אבל לצערי הרב אני לא רואה דרך אחרת".

בהמשך דבריו תקף דרעי את ההתנהלות בנתב"ג, כאשר לטענתו הטענות לא צריכות להיות מופנות אל משרד הפנים האמון על רשות ההגירה, אלא אל הצוות המפעיל את נמל התעופה, "הייתי שם הבוקר", אמר דרעי, והוסיף "הם לא ניווטו נכון את זמני הטיסות ואת השרוולים".

גם בנושא החזרה ממדינות אדומות ארצה, אמר דרעי כי נושא זה מדאיג במיוחד, כאשר רוב המדינות הן אדומות, דרעי אף הצהיר כי בישיבת הקבינט הקרובה זה הולך להיות אחד הנושאים שידונו בהם, "צריך לקבל החלטה קשה" הוסיף.

דרעי נשאל גם על הזינוק בתחלואה בקרב הציבור החרדי ואמר "הציבור החרדי הוא כמו כל הציבורים, יש לו גם רצונות ורגשות", עוד הוסיף דרעי להתעקש כי הציבור החרדי ככלל שומר על הנחיות משרד הבריאות, לא פחות מכל ציבור אחר בישראל. "אולי זה בגלל חנוכה" אמר דרעי בניסיון להסביר את הזינוק המדאיג במספר החולים בציבור החרדי.

עוד נשאל חבר קבינט הקורונה, האם הוא יקבל את החיסון, "בוודאי" השיב דרעי והוסיף "מתי שיגידו לי לבוא לקחת את החיסון, אני אבוא ואקח, מה שיגידו לי אעשה, אני חושב שזו חובה בפרט לכל מי שהוא מעל גיל 50 או בקבוצת סיכון", דרעי הוסיף "אני למדתי את העניין לעומק, הייתי עם הרב פירר אצל גדולי התורה, לאור כך שהציבור החרדי ממתין לשמוע את דעתך גדולי התורה, שלושת גדולי הרבנים נתנו את הרשות להרבה פירר להוציא מכתב הקורא להתחסן".

שר הפנים התייחס גם למצב הפוליטי הסבוך ואמר: "אנחנו נמצאים בדקה ה-90, אני לא רואה איך נמנעים מזה. חבל שבמקום להילחם בנגיף, צריכים ללכת לבחירות".

לסיכום אמר דרעי "אני מעריך שהתחלואה לא תרד מחר מחרתיים, לצערי נאלץ לעשות צעדים".

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד