י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
החתונה והסערה

אם הכלה בת ה-14: "יש לה בגרות, לא ידעתי שזה כמו רצח"

בשבוע שעבר סיכלה משטרת ירושלים נישואי קטינה בת 14 לבן 23. היא, הוריה וחתנה המיועד נעצרו לחקירה. הערב שוחחה אם הכלה עם חדשות 12, שטחה את גרסתה ואמרה כי "אני מכירה הרבה בנות שהתחתנו בגיל 15. זה קורה אצלנו הרבה, יש הרבה בנות שבשלות לזה"

אם הכלה בת ה-14: "יש לה בגרות, לא ידעתי שזה כמו רצח"
חתן וכלה. אילוסטרציה צילום: pixabay

שבוע לאחר שהמשטרה סיכלה את חתונתה של בת ה-14 מהקהילה הקיצונית בירושלים, אם הכלה מדברת וחושפת פרטים חדשים על האירוע שממשיך לעורר סערה. בתחילת בשבוע עצרה המשטרה את החתן, צעיר כבן 23 שנחקר במשך שעות ארוכות בחשד לעבירה של נשיאת נערה שלא כדין.

גם הכלה עוכבה לחקירה והועברה לטיפול שירותי הרווחה בירושלים. "מה שקשור לגיל של החתונה, הילדה הייתה בוגרת בנפשה – זה מה שחשוב", אמרה האם בשיחה עם 'חדשות 12' לדבריה, "יש לה בגרות נפשית מאוד גדולה, היא לא כמו ילדה בת 14 כמו שאני זוכרת את עצמי בת 14.5, כשהראש שלי היה לגמרי בדברים אחרים".

"אם היא כבר מתחתנת בכזה גיל, אני אחתן אותה עם עוד ילד? מתאים לה מישהו בוגר", הוסיפה. "מישהו שיוכל לתמוך בה, מישהו שיהיה לה כתף להישען עליה. לא ידעתי שזה כמו שאדם גונב או כמו שאדם רוצח שהוא מזיק למישהו", טענה. "אני מכירה הרבה בנות שהתחתנו בגיל 15. זה קורה אצלנו הרבה, יש הרבה בנות שבשלות לזה".

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', זוג הורים תושבי שכונת החומה השלישית בירושלים, המשויכים לאחת הקהילות הקיצוניות בבירה, נעצרו ביום רביעי בשבוע שעבר לאחר שתכננו לערוך חתונה, כשהכלה היא בתם בת ה-14. במשטרה מייחסים לשניים עבירות של הזנחת קטין וסיוע לקיום נישואין שלא כחוק.

בעקבות מידע מודיעיני, פשטו כוחות משטרה על ביתם של בני הזוג ועצרו אותם. לאחר שהאם שוחררה, הובא האב לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בירושלים. בחקירתו, טען האב: "לא ידעתי שזו עבירה פלילית". פרקליטו, עורך הדין אלון אייזנברג טען במהלך הדיון, כי "מבלי להקל ראש במעשה, לא מדובר באירוע שמצדיק מעצר".

נישואי קטינה חרדים חתונה חתונה חרדית סיפורה של חתונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד