י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לקראת החג הנוצרי

שרת החוץ של בריטניה: תלשינו על השכנים אם הם מגזימים בהפרות

לקראת החג הנוצרי, שרת הפנים של בריטניה קוראת לאזרחים להימנע מהתקהלויות, אך לא פרטה עד כמה אפשר להתקהל והותירה זאת לשיקול דעתם של האזרחים | היא קראה להלשין על "מי שמפר הוראות" אך סייגה, "רק אם הם השכנים מגזימים בחגיגות"

שרת החוץ של בריטניה: תלשינו על השכנים אם הם מגזימים בהפרות
שוטרים בריטיים בעידן הקורונה צילום: unsplash

פריטי פאטל, שרת הפנים של בריטניה התייחסה לחג הנוצרי הקרב בצל הקורונה וקראה לאזרחים לדווח על שכניהם אם לדעתם הם מגזימים בחגיגות.

"אנשים צריכים לדווח למשטרה על שכנים המפרים את חוקי הקורונה בחג המולד" אמרה השרה אך סייגה, "רק אם השכנים מגזימים עם ההפרות".

שרת הפנים אמרה כי היא תודיע למשטרה אם תראה הפרות 'חמורות' של ההנחיות, והיא קוראת לבריטים להקטין את תוכניותיהם בקשר למפגשים משפחתיים. היא סירבה לומר מה יחשב כהפרה בוטה של ההנחיות, והתעקשה שהציבור יוכל להשתמש בשיקול דעתו.

ההתערבות של השרה מגיעה בעקבות בלבול מתמשך סביב ההוראות החדשות בבריטניה. ראש הממשלה, בוריס ג'ונסון אישר אתמול כי התוכניות הן להקל למשך חמישה ימים בחג הנוצרי, כדי לאפשר לשלושה משקי בית לחגוג יחד.

אך הוא התחנן בפני בריטים לקיים "חג קטן שמח". מנגד ויילס הודיעה כי רק שני משקי בית יורשו להיפגש יחד, מנגד הסקוטים קיבלו הוראה כי הם יכולים להיפגש רק ליום אחד, והומלץ להם לא להישאר ללון מחוץ לבית.

בסבב ראיונות הבוקר אמרה שרת הפנים של בריטניה, פריטי פאטל, כי היא לא תבלה את "החג הנוצרי" עם קרוביה באזורים אחרים במדינה, אלא תבלה את אותו יחד עם המשפחה הקטנה שלה.

היא אמרה ל"סקיי ניוז" כי היא תהיה פעילה במהלך התקופה והפצירה באנשים לשנות את הסידורים שלהם במידת האפשר כדי להימנע מהידבקויות.

היא הוסיפה: "אני חושבת שהציבור הבריטי מספיק חכם כדי לקבל את ההחלטות שלו, הם לא רוצים לסכן את עצמם, הם לא יסכנו את חבריהם ומשפחותיהם".

"אנחנו קוראים לאנשים לא לנסוע, למה לנסוע? אם אתם באזור עם תחלואה נמוכה, מדוע לנסוע לאזור עם תחלואה גבוהה? אנשים יפעילו את שיקול דעתם" אמרה.

כשנשאלה אם היא מבקשת מאנשים לבטל את התוכניות שלהם אם הם מתכוונים לנסוע למרחקים ארוכים, אמרה גברת פאטל: "אני קוראת לאנשים לשנות את התוכניות, אני לא אראה את הוריי בחג הנוצרי הקרוב, הורי גרים באזור אחר של המדינה ולא אסע לראות אותם, אני רוצה להגן עליהם, אני לא רוצה להפיץ את הנגיף, אני מרגישה שאקח אחריות זו וגם אחרים צריכים לקחת".

קורונה בריטניה בוריס ג'ונסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד