י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
חישוב מסלול מחדש

בשבדיה מודים: מומחי הבריאות לא העריכו נכון את המגפה

הגל השני בשוודיה הביא להדבקת כמעט 250,000 איש בסתיו ובחורף, והביא לחישוב מסלול מחדש, ראש הממשלה השבדי "אנשי מערכת הבריאות לא העריכו נכון את המצב"

בשבדיה מודים: מומחי הבריאות לא העריכו נכון את המגפה
אילוסטרציה צילום: unsplash
ראש ממשלת שבדיה סטפן לופבן התייחס לגל הקורונה הקשה שחווה מדינתו והודה כי מומחי הבריאות במדינה לא העריכו נכון את תחייתו של נגיף הקורונה.
הגל השני בשוודיה הביא להדבקת כמעט 250,000 איש בסתיו ובחורף, כך אמר ראש ממשלת שוודיה לעיתון Aftonbladet. הוא אמר כי אנשי מערכת הבריאות לא העריכו נכון את המצב.
דברי ראש הממשלה התייחסו לגישה בה נקטו בשבדיה ,להישאר ללא סגר ולהכיל את התחלואה, שיטה בה דגל האפידמיולוג הראשי אנדרס טגנל. המהלך נכשל בין השאר בגלל מספר המתים הגבוה בבתי האבות במהלך הגל הראשון. 
דו"ח של ועדה מיוחדת קבע כי התפשטות הקורונה הביאה למותם של אלפים, כעת הגל השני הבלתי צפוי הביא את מערכת הבריאות של שבדיה לבעיה קשה, ואילץ את הממשלה לאמץ את מגבלות קשות, אם כי שוודיה עדיין לא נמצאת בסגר מלא.   
שבדיה הגבילה את המפגשים הציבוריים לשמונה אנשים בלבד ואסרה על מכירת אלכוהול לאחר השעה 22:00 במהלך הגל השני, אם כי היא עדיין לא מחייבת שימוש במסכות.
בשבוע האחרון נרשם שיא חדש של למעלה מ-43,000 מקרים שנוספו למאזן הנדבקים,467 בני אדם נוספים מתו - ובסך הכול מספר המתים הגיע ל-7,800 פלוס, וכ-350,000 נדבקים בסך הכללי.
ראש הממשלה הודה כי שבדיה לא הצליחה להגן על הקשישים. בנובמבר הודיעה המפקחת על הבריאות והטיפול החברתי בשבדיה כי מצאה "ליקויים חמורים" בטיפול בקשישים.
שבדיה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד