י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
חשיפת 'בחדרי'

17 שעות לאחר ששוחרר ממעצר שווא: הנעדר אותר ופונה לביה"ח

שעות לאחר שחשפנו לראשונה את דבר מעצרו הלילה של הקבצן המפורסם ממאה שערים על לא עוול בכפו בשל טעות בזיהוי והחשש הגובר לחייו, לאחר שזה נעלם, בחסדי שמים הוא אותר ופונה לטיפול בבית החולים. מכריו ל'בחדרי': "לא פגע בזבוב. זה יכול להסתיים באסון"

17 שעות לאחר ששוחרר ממעצר שווא: הנעדר אותר ופונה לביה"ח
מעצרו של ר' יוסף פליישמן צילום: באדיבות המצלם

כמעט יממה לאחר ששוחרר תושב שכונת מאה שערים בבירה שדבר מעצרו פורסם לראשונה 'בחדרי חרדים', הוא אותר בירושלים על ידי מתנדבים כשהוא סובל מהיפותרמיה. אמבולנס פינה אותו לבית החולים. כפי שדווח מוקדם יותר, פליישמן נעצר הלילה (חמישי) על ידי שוטרים שהגיעו לדירתו, שלפו אותו ממיטתו ולקחו אותו בברוטאליות לעבר ניידת המשטרה שהמתינה בקצה הרחוב.

גורם המעורה בפרטים אמר ל'בחדרי חרדים' כי האיש שוחרר לביתו בשעה חמש בבוקר, כשעתיים בלבד לאחר שנעצר, לאחר שככל הנראה הבינו במשטרה שמדובר בטעות בזיהוי.

הזעם בקרב מכריו של פליישמן הלך וגבר ככל שחלפו השעות, לאחר שנודע כי הוא שוחרר למרות שהיה ידוע כי הוא אינו בריא בנפשו. אחד משכניו תיאר אותו כ"אדם שלא יודע לפגוע בזבוב". לדבריו, "בכל האזור מכירים אותו כאחד שלא מתקרב לאיש. הוא לא מסוגל להזיק ולכן לא ייתכן שהוא עבר עבירה פלילית".

אנשים המכירים את פליישמן מוסיפים כי גם הוא עבר עבירה פלילית, אין שום סיבה לשחררו כך ללא יצירת קשר עם בני משפחתו. "אדם חולה שחווה כזו טראומה עלול ללכת לאיבוד. זה יכול להסתיים באסון", מוסיף אחד ממכריו. כאמור, הערב הוא אותר ופונה לבית החולים.

בארגון זק"א פתחו הערב (חמישי) בחיפושים לאחר שהוא לא שב לביתו, שעות ארוכות אחרי ששוחרר בתחנת המשטרה במגרש הרוסים. בארגון פרסמו הודעה הקוראת לציבור לסייע בחיפושים

על פי התיאור שפרסם ארגון זק"א, פליישמן אינו בריא בנפשו, סובל ממחלות שונות, ואינו מתקשר עם סובביו וישנו חשש כבד לחייו.

במשטרה, כזכור, ניסו להסביר כי שחרורו נבע כתוצאה מ'תקלה טכנית. ממשטרת ישראל נמסר ל'בחדרי חרדים': "החשוד הועבר לחקירה בתחנת המשטרה בגין חשד לעבירה פלילית. לאור תקלה טכנית שתאפשר זיהוי וודאי, החשוד שוחרר לדרכו. בשעה האחרונה דווח כי הוא נעדר וכעת מתבצעות פעולות לאיתורו".

יואליש קרויס, תושב מאה שערים שמכיר את העצור אמר ל'בחדרי חרדים': "כבר עידן ועידנים שאנחנו מבקשים מהמשטרה להפסיק להגיע באמצע הלילה לעצור אנשים חפים מפשע ומבלי לשלוח להם זימון לחקירה כמו שנהוג אצל כל האזרחים. למשטרת לב הבירה פתרונים".

 

מעצר שווא טעות בזיהוי נעדר בסיכון נעדר ירושלים חרדי נעדר יוסף פליישמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד