י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חלם על ירושלים ונאלץ להגר

ניסים בלאק מספר: לא קיבלו את ילדיי לחיידר

בראיון מיוחד שהעניק הראפר החרדי ניסים בלאק הוא מתאר את הקשיים שחוו הוא וילדיו כאשר התגוררו בירושלים, מה שאילץ אותם בעל כרחם לעבור לבית שמש למען חינוך יהודי טוב וכשר. "זה היה כל כך הלם עבור הילדים שלי פתאום להרגיש מקובלים"

ניסים בלאק מספר: לא קיבלו את ילדיי לחיידר
ניסים בלאק צילום: מתוך הטוויטר שלו

"החיים הישראליים הרגילים מאוד מאוד קשים. אבל כששני נהגי מוניות מתחילים לצעוק זה על זה, זה לא אומר שזה יסתיים עם יריות כמו בארצות הברית". כך מתאר הראפר החרדי ניסים בלאק שהתגייר לפני שמונה שנים, עלה לישראל והפך לחסיד ברסלב נלהב בראיון לאתר JTA.

על סדר יומו, הוא מספר: "בדרך כלל אני מתפלל במניין מוקדם מאד בבוקר ואז אני לומד קצת, ואז אני יוצא להתבודד, אני חסיד ברסלב, אז אני יוצא לשדות והולך לדבר עם השם כאן בבית שמש".

בלאק נשאל בראיון, על התמודדות לא נעימה שלו לפני כשנתיים. וכך שאל המראיין, "בשנת 2018 נפגש עם הרב חיים קנייבסקי זה נראה כמו פגישה מעוררת השראה, אך למרבה הצער היית שם מכיוון שילדיך לא התקבלו לבתי ספר חרדים בגלל גזענות. איך הייתה אותה פגישה עבורך? והאם הקהילה החרדית השתפרה בנושאים אלה מאז?".

ניסים משיב ומספר: "היו לי בעיות להכניס את ילדי לחיידר כשגרתי בירושלים. הבנים שלי היו בעצם במקומות לימוד, אבל הבת שלי לא הייתה בבית הספר. ניסינו במשך שנה וחצי להכניס אותה לבית ספר חרדי. יכולנו להכניס אותה לבית ספר אחר, אבל רצינו בית ספר שתואם את הרמה הדתית בביתנו, וזה היה הרבה יותר קשה".

ניסים בלאק. מתוך הטוויטר שלו.

לדבריו, "למרבה הצער, היה לנו קשה מאוד שם. אבל למרבה המזל זה היה טוב כי בסופו של דבר עברנו לבית שמש לקהילה אורתודוקסית ההולכת וגדלה מחוץ לירושלים. הצלחנו להכניס את הילדים לבית הספר בבית שמש, מה שבסופו של דבר היתה בחירה טובה יותר עבור המשפחה שלנו".

הראפר ניסים בלאק מציין כי "זה היה מהלך קשה כי אף אחד מעולם לא רוצה לעזוב את ירושלים. אבל בסופו של יום, התברר שזו ההחלטה הטובה ביותר שיכולנו לקבל".

"הילדים שלי לומדים עכשיו. כולם שמחים כאן. ברוך השם, יש להם טונות של חברים. חברים שלהם מגיעים לבית שלי בשבת. זה קצת מעצבן. הבית עמוס בילדים", הוא אומר, "אבל ברוך השם, הילדים שמחים".

"אנחנו עדיין גרים בשכונה מאוד חרדית. זה היה כל כך הלם עבור הילדים שלי פתאום להרגיש מקובלים. הבן שלי, הוזמן לראשונה לחבורת תהילים בשבתות על ידי בחורי ישיבה, הוא היה בשוק, כי זה מעולם לא קרה במאה שערים. יש כאן פשוט סוג של אהבה וקבלה".

מעט רקע: ניסים בלאק, בן 34, נולד בשנת 1986 בעיר סיאטל שבמדינת וושינגטון, שני הוריו היו מוזיקאים, גם סבו וסבתו היו מוזיקאים, בלאק גדל במשפחה מוסלמית והמיר את דתו לנצרות בגיל 14, לאחר השתתפות במחנה קיץ אוונגליסטי, הוריו של בלאק נפרדו כאשר היה בן שנתיים. לאחר הגירושין הוא נשאר עם אמו שנישאה בשנית.

על פי ערך ויקיפדיה, הוריו הביולוגיים ואביו החורג נהגו לסחור ולהשתמש בסמים, דבר שגרם בשנת 1995 ל-FBI לפשוט על ביתם ולעצור את אמו שמתה מאחר יותר ממנת יתר בגיל 37.

בשנת 2012 הוא התגייר והפך לחסיד ברסלב. יש לו כיום ששה ילדים. ב-2016 הוא עלה עם משפחתו לישראל, והתגורר תחילה בשכונת רחביה בירושלים. בשנה שעברה הוא עבר עם משפחתו לעיר בית שמש, בעקבות קשיי חברה, כפי שהוא מתאר בראיון ל-JTA.

בלאק מצליח מאוד בתחום המוזיקלי וכבר הפיק עד כה שני אלבומים לצד כמה וכמה סינגלים שזכו לחשיפה רבה.

ניסים בלאק אפליית שחורים קבלת תלמידים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד