י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הנתונים המלאים

עשרות אלפי ש"ח: כמה הרוויחו העובדים החרדים במטה האחראי על הקורונה

בפרויקט 'מגן ישראל' הממונה על הטיפול בנגיף קורונה, מונו 12 עובדי מטה חרדיים | נתוני השכר שנחשפים הבוקר מלמדים על הסכומים העצומים אותם קבלו העובדים, כמו גם אלו מהמגזר הערבי

עשרות אלפי ש"ח: כמה הרוויחו העובדים החרדים במטה האחראי על הקורונה
ביקור גמזו ונומה בבני ברק צילום: באדיבות המצלם

נתוני השכר ממטה האחראי על הקורונה 'מגן ישראל' נחשפים: עובדי המטה החרדי והערבי הרוויחו כל אחד מעל 30.000 ש״ח בחודש. במגזר החרדי - עובדים 12 איש ב׳מגן ישראל׳ והסכום עומד על 472.797 ש״ח בחודש, כמעט 40.000 ש״ח לכל אדם לחודש. ראש המטה של ׳מגן ישראל׳ תומר לוטן מרוויח 40.950 בחודש - קצת יותר ממנכ״ל משרד ממשלתי.

לידי "ידיעות אחרונות" הגיעו נתוני השכר של חלק מאנשי הממונה על הקורונה. מהנתונים עולה כי הסכום שאושר להעסקת 12 עובדי המטה החרדי ב"מגן ישראל" עומד על 797,472 שקל בחודש כולל מע"מ, כלומר 399,39 שקל בממוצע לעובד (יש להדגיש כי אופן חלוקת הסכום בין העובדים אינו ידוע וזהו השכר הממוצע). 12 עובדי המטה הערבי מקבלים מדי חודש סכום של 930,384 שקל כולל מע"מ – ממוצע של 007,32 שקל לעובד. ראש המטה של "מגן ישראל" תומר לוטן, מרוויח 950,40 שקל בחודש, מעט יותר ממנכ"ל של משרד ממשלתי.

אדיר ינקו, מפרסם 'בידיעות אחרונות' כי עוד עולה מהנתונים, בזמן שהפרופ' רוני גמזו היה ממונה הקורונה הוא ביקש להעסיק שני יועצי תקשורת בעלות כוללת של יותר מ-70 אלף שקל בחודש. "תפקיד דובר מגן ישראל הוא תפקיד חשוב בסיוע לפרופ' גמזו בהעברת מסרים לציבור ובמטרה לקטוע את שרשרת ההדבקה", נכתב בהחלטה לאשר את שכר היועצים.

אחת הדוברות קיבלה סכום של יותר מ-40 אלף שקל לחודש ולא כולם ראו זאת בעין יפה. הייעוץ המשפטי במשרד הבריאות אמנם אישר את הסכום, אבל החשב הכללי התנגד. "יצוין כי חשב המשרד מסתייג מחוות הדעת של הלשכה המשפטית שלפיה בנסיבות המקרה אין מניעה להתקשר עם היועצת, לא הוצגו מהם הפרמטרים האיכותיים והכספיים שנשקלו לצורך הבחירה בה", הוא כתב. "מדובר בסכומים מופרכים", טען גורם בכיר במערכת.

"אנשים באו בכסות של עזרה למולדת בשעת צרה ועשו קופה. אלו הם סכומים שאינם משקפים את השכר המקובל של משרות מהסוג הזה. רוב העובדים וכוח האדם שעבד באירוע הזה ונתן לילות כימים כדי לסייע בהתמודדות עם המגפה, המשיך לעבוד עם המשכורות הרגילות של עובדי המדינה. גם פה וגם פה, מדובר באנשים מצוינים, אך אין הצדקה לרצון להתעשר על חשבון המערכת".

מ"מגן ישראל" נמסר בתגובה: "עובדי מגן ישראל עובדים סביב השעון 7/24 למען בריאות ישראל. משרד האוצר דרש שגיוס העובדים לא יהיה באמצעות התקשרות של עובד - מעביד ולכן סוג ההתקשרות הוא באמצעות חשבונית או באמצעות חברת כוח אדם. המשמעות היא ערך משכורת נמוך משמעותית ממשכורת של עובדי מדינה. מדובר ברמת שכר סבירה ביחס לזמן העבודה ולעובדה שמדובר במשרות זמניות".

ואילו פרופ' רוני גמזו מסר: "יועצים אלו נשכרו בתיאום מלא ולבקשת משרד הבריאות לאור המורכבות והאינטנסיביות שאפיינה את הקמת המערך של מגן ישראל והצורך להפעילו מיידית ובכוח מלא. שכרם נקבע בתיאום מלא עם משרד הבריאות ותחת בקרה של גופי הרכש לרבות ועדת פטור ממכרז ולפי תעריפים מקובלים. יש לציין כי סכום זה לא מייצג שכר חודשי אלא עלות שכר כוללת.

רוני גמזו שכר גבוה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד