י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תקווה לא חדשה

אפקט החיסונים? סער נחלש; הליכוד מתחזק

גדעון סער יצא בשבועות האחרונים במהלך נרחב על מנת להיות זה שרושם על שמו את הוצאת נתניהו מבלפור, על פי סקר מיוחד את השלב הראשון של מיצוב עצמו כיריב העיקרי, הוא כבר הצליח לעשות, אבל עם זאת, הליכוד מתחזק בשני מנדטים ואילו סער נחלש

אפקט החיסונים? סער נחלש; הליכוד מתחזק
גדעון סער/בנימין נתניהו צילום: דוברות הכנסת/יונתן זינדל, פלאש 90

הבחירות כך נראה, אינן שאלה של אם אלא של מתי, בתוך כך בשבועות האחרונים סערה המערכת הפוליטית עם עזיבתם של גדעון סער ולאחריו יפעת שאשא ביטון למפלגה חדשה בראשותם, מפלגת 'תקווה חדשה', התקווה שלהם עצמה לא כל כך חדשה, ועיקרה הוצאת ראש הממשלה בנימין נתניהו מבלפור.

מנתוני סקר מיוחד שפורסם בסוף השבוע ב'מעריב' ונערך על ידי על ידי מנחם לזר מ'פאנלס פוליטיקס' עולה כי סער הצליח לדחוק את בנט הצידה ומיצב עצמו כיורש של נתניהו וזה המזנב בו גם בגודל המפלגה, וגם בשאלת ההתאמה לתפקיד ראשות הממשלה.

על פי נתוני הסקר הליכוד עדיין המפלגה הגדולה ביותר עם 29 מנדטים, רק 10 מנדטים פחות ממנה מתייצב 'תקווה חדשה' של גדעון סער, יש עתיד ותל"ם (עדיין יחד) וימינה של בנט מסתפקים רק עם 13 מנדטים. הרשימה המשותפת יציבה עם 11 מנדטים, ש"ס ויהדות התורה מקבלות 8 מנדטים כל אחת, ישראל ביתנו וכחול לבן 7 מנדטים כל אחת, סוגרת את הרשימה מר"ץ עם 5 מנדטים בלבד.

גם בשאלת ההתאמה לתפקיד ראש הממשלה ממשיך גדעון סער להיות הראשון אחרי נתניהו, ובעוד נתניהו מקבל 37%, גדעון סער אחריו עם 16%, האחים לשעבר יאיר לפיד ונפתלי בנט מסתפקים כל אחד עם 10%, בני גנץ מקבל רק 5% בשאלת ההתאמה, 2 תשובות נוספות קיבלו אף הן בסקר 11% ענו כי אף אחד מהנ"ל אינו מתאים לתפקיד, כמו גם 11% שענו כי אינם יודעים מי מתאים יותר לתפקיד ראש הממשלה.

במעריב ציינו כי הסקר נערך בהשתתפות 541 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים באינטרנט. הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.3%.

גדעון סער מעריב בחירות סקר מנדטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד