י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"אני נפעם מכל הסיפור הזה"

אם חרדית נחתה סמוך לשבת בדובאי ונעזרה ממקום פחות צפוי

הסכם השלום בין ארה"ב, ישראל והאמירויות נותן אותותיו. לידי 'בחדרי חרדים' הגיע סיפור יוצא דופן המעיד על כך. אם חרדית שנחתה עם תינוקה בסמוך לכניסת שבת בדובאי, קיבלה סיוע ממקום הכי פחות צפוי. איש עסקים מקומי המיודד עם בעלה שגם הוזמן לסעודות השבת

אם חרדית נחתה סמוך לשבת בדובאי ונעזרה ממקום פחות צפוי
יוסף אל-המלי עם התינוק החרדי צילום: באדיבות המצלם

חרדית שטיסתה מניו יורק לדובאי נדחתה בשל מזג אוויר סוער, נחתה כשעתיים לפני כניסת שבת בדובאי, ולאחר יציאה מהמטוס ביקורת דרכונים ואיסוף המזוודה, היא היתה חייבת להגיע למלון לפני שבת, בעלה שהיה כבר במלון והמתין לה, סיפר ליוסף אל-המלי, תושב אבו דאבי, איתו הוא מיודד, על הלחץ בו הוא נתון בשל השבת המתקרבת. יוסף הגיע מאבו דאבי לדובאי לרגל עסקיו וקפץ לבקר את הבעל.

הבעל, חרדי מני יורק, החפץ בעילום שמו, מספר ל'בחדרי חרדים', כי יוסף אמר לו שהוא ימתין יחד אתו לאשה בשדה התעופה, וייקח אותם במהירות למלון שנמצא חצי שעה נסיעה משדה התעופה, הוא יוודא שהם מסודרים עם הכל לפני כניסת השבת. עוד סיפר, כי אשתו רצתה לרדת מהמטוס בגלל שידעה שהיא תנחת מאד מאוחר מבחינת שבת, אך קברניטי המטוס לא הרשו לה לרדת מהמטוס.

ל'בחדרי חרדים' אמר יוסף האמירתי כי הוא החליט לוודא שהמשפחה מסודרת, "אני יודע שאין להם פלאפון דלוק כל השבת, ואני רציתי לוודא לפני כניסת השבת שהם מסודרים, כי אני לא יכול לבדוק איתם במהלך השבת בפלאפון, ואני גר באבו דאבי והם נמצאים בדובאי, אז אני לקחתי אותם מהר לפני שבת, וחיכיתי לראות שהם בסדר".

יוסף לא לקח סיכון שהם יאלצו לחלל שבת חלילה, והוא פנה לרשות שדה התעופה כדי לזרז את יציאת האישה עם התינוק, הוא דיבר עם הגורמים האחראים במקום והם הבטיחו לו לזרז הכל כדי להוציא אותה מהשדה ואכן היא יצאה מהר מאד והספיקה להגיע שעה לפני כניסת השבת. "אני לא יודע מה היה קורה אם יוסף לא היה מזרז את העסק כאן" אמר בעלה "בזכותו הגענו בזמן ללא חשש חילול שבת".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי יוסף הוזמן על ידי הבעל ממש ברגע האחרון לאכול סעודת שבת יחד עם כל האורחים היהודים שהזמינו מקום מראש, ויוסף החליט להישאר בדובאי ולחוות סעודת שבת יהודית במרכז חב"ד המקומי.

הבעל אומר לסיכום כי "ברגע האחרון הזמנתי לו מקום כדי להביע את הערכתי אליו, ואכן היה מקום פנוי, הוא לקח את התינוק מבית חב"ד למלון כי לא יכולנו לטלטל כי אין כאן עירוב, ובבוקר ביקשנו מאדם מקומי שייקח לנו את התינוק למלון, אני נפעם מכל הסיפור הזה שעד לפני כמה חודשים היה נשמע הזיה מחלל החיצון".

אישה חרדית דובאי חילול שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד