י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המתנקש עדיין לא נתפס

ראש העיר היהודי שרד ירי צלפים אך נכנע לקורונה

בגיל 61, הלך לעולמו ראש העיר היהודי של חרקוב ששרד לפני שש שנים ניסיון התנקשות, נפצע קשות והוטס לישראל. מאז החלים ורותק לכסא גלגלים. ברביעי האחרון הוא מת מקורונה בגרמניה

ראש העיר היהודי שרד ירי צלפים אך נכנע לקורונה
גנאדי קרנס צילום: מתוך טוויטר

ראש העיר חארקיב (חרקוב) באוקראינה, גנאדי קרנס, שרד ניסיון חיסול בעבר, אך נכנע לנגיף הקורונה והוא בן 61.

קרנס, בן למשפחה יהודית, שכיהן כראש העיר חרקוב מאז 2010, נפטר ביום רביעי בגרמניה, שם היה מאושפז כשהוא מורדם ומונשם בבית חולים במשך מספר שבועות, לאחר שנדבק בקורונה בספטמבר, כך דיווח אתר החדשות הרוסי RBC.

בשנת 2014, בזמן שעסק בספורט בפארק העירוני, ירה בו צלף בגבו באמצעות עם רובה צלפים, הכדור פגע בריאה, בכבד ובעמוד השדרה. הפוליטיקאי עבר כמה ניתוחים, הוא הוטס לצורך הטיפולים הללו לישראל. מאז האירוע הוא רותק לכיסא גלגלים והרשויות האוקראיניות לא תפסו את היורה עד כה.

הוא היה מאד פופולרי, וזכה ב-65% מהקולות במירוץ לראשות עיריית חארקיב בשנת 2015. פאבל פוקס, איש עסקים וחברו הקרוב, כתב בחשבון הטלגרם שלו לאחר ששמע על פטירתו. "הערב עצר ליבו הענק של חברי הטוב, גנאדי קרנס".

כמה ימים לאחר שנדבק, הוא אושפז בגרמניה, המטוס שהטיס אותו מאוקראינה לגרמניה, היה אותו המטוס שהעביר כמה שבועות קודם לכן את הפוליטיקאי הרוסי אלכסיי נבלני מאומסק לברלין, לאחר שהורעל על ידי הרוסים, מאוחר יותר התברר כי ראש העיר קרנס נלקח לאותה המרפאה בברלין שבה עבר נבלני את השיקום.

קורונה חרקוב גנאדי קרנס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד