י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
היום תברכנו

רק כך נוכל לחזור לשגרת חיים תקינה \\ דעה

כמעט שנה חלפה לה מאז פרץ הנגיף הארור לחיינו וההשלכות הקשות ניכרות היטיב בכל פינה - טובים ורבים שהלכו לעולמם, משפחות שנשבר מטה לחמם ושגרת החיים שהפכה לקשה מנשוא | שימי גשייד מנכ"ל ארגון 'חברים' ו'רחשי לב' על החיסונים שבפתח | כוחנו באחדותנו

רק כך נוכל לחזור לשגרת חיים תקינה \\ דעה
אילוסטרציה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

כמעט שנה שאנו מתמודדים עם וירוס הקורונה. תקופת זמן ארוכה מדי בשביל הסיכונים הבריאותיים והכלכליים. עם כל הניסיון לשמור, עם כל הרצון הטוב לעזור ולסייע – ישנם קורבנות. משפחות איבדו את יקיריהם, אם כתוצאה ממחלת קורונה, ואם כתוצאה מחוסר זמינות של טיפולים אחרים עקב מצב החירום אחרות ניזוקו כלכלית באופן שקשה לראות מוצא קרוב.

בחסדי שמים עלינו, הרפואה כיום מתקדמת. אם בעבר מגיפה בסדר גודל שכזה היתה נמשכת כשנתיים וגובה קורבנות בנפש בכמות רבה בלי כל השוואה, משבר הקורונה, ברוך השם, על סף פתרונו. טובי החברות ואנשי המדע עמלו במשך החודשים האחרונים על הכנת החיסון נגד הקורונה. התקציבים שהושקעו בפיתוח החיסון לא הוגבלו, נעשה כל מאמץ להאיץ את פיתוח החיסון, וזאת מבלי לוותר על אף שלב או בדיקה.

עכשיו, אנחנו עומדים בשלב המשמח של תחילת מתן החיסונים. אלפי מנות הובאו לארץ, וכל מה שצריך זה רק לבוא, להתחסן, ולגמור עם המשבר הזה. אני יודע ושומע את החששות. לא קל לתת אמון במה שלא מכירים ושלא ראינו את התוצאות שלו בעין אצל אחרים. אך כמי שמכיר את מחלקות בית החולים בתקופת הקורונה אני קורא לכם: שימו את החששות בצד, ובואו להתחסן!

החיסון עבר את כל הבדיקות הנצרכות, הוא קיבל את כל האישורים המחמירים. אנשי הרפואה, כולם, מתכוננים להתחסן בו בעצמם. גם אני מתכונן להתחסן בו, ולהיות מבין הראשונים. אין סיבה לחשוש ממנו. כן יש סיבה, מוצדקת, לחשוש מווירוס הקורונה. הוא לא נעים, הוא עלול להסתבך, הוא עלול להדביק אנשים אחרים שלצערנו אינם יכולים להתחסן כרגע, אם מסיבות מהותיות של בעיות ומחלות, ואם מסיבות טכניות שהאישור עדיין לא כולל אותם, כי לא נעשו מספיק בדיקות גם על אנשים במצב דומה לשלהם.

במשך כמעט שנה עצרנו את השגרה הזורמת, ונלחמנו בנגיף. כעת יש לנו את האפשרות להתחסן ולעצור אותו לגמרי, לחזור לחיים רגילים. במשך כמעט שנה איבדנו אנשים, ליווינו חולים שחלקם עדיין סובלים מתופעות לוואי של המחלה. בואו, אחי ואחיותיי, בואו להתחסן ולעשות לזה די. כמו מחלות אחרות שאנו מכירים רק מהסיפורים, בזכות החיסונים שאנו מתחסנים ומחסנים את ילדינו באופן שגרתי, בואו נהפוך גם את הקורונה, וגם ההיסטריה שהיא הביאה – להיסטוריה.

הכותב הינו מנכ"ל ארגון 'חברים' ועמותת 'רחשי לב' - מרכז תמיכה ארצי לילדים חולי סרטן.

קורונה חיסונים שימי גשייד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד