י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אחרי פניית הפרקליטות

פייסבוק הסירה פרסומי 'פייק ניוז' נגד החיסון

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה פעלה במהלך סוף השבוע האחרון מול חברת פייסבוק כדי להביא להסרתם של עשרות רבות של פרסומים כוזבים ושקריים שהתפרסמו בנוגע לחיסונים מפני נגיף הקורונה

פייסבוק הסירה פרסומי 'פייק ניוז' נגד החיסון
פרופיל פייסבוק צילום: unsplash

בעקבות פעולותיה של מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, הוסרו 4 קבוצות פייסבוק שהוקדשו לפרסומים מסוג זה וכללו עשרות פרסומים, תמונות, טקסטים וסרטונים אשר כללו מידע שקרי במכוון ומטעה בנוגע לחיסונים מפני נגיף הקורונה.

בימים האחרונים הועברו תלונות רבות לידי משרד הבריאות ומחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, בין היתר, באמצעות חברה בתחום ניתוח מידע במרחב הסייבר, בנוגע לקבוצות פייסבוק שבהן מתנהלת פעילות ענפה של הפצת מידע כוזב, שקרי ומטעה בכל הנוגע לחיסונים מפני נגיף הקורונה. בעקבות קבלת המידע, נערכה במחלקת הסייבר בחינה מדוקדקת של הפרסומים ונעשתה פנייה לחברת פייסבוק לגבי קבוצות ותכנים שבהם הופצו תכנים שקריים במכוון, תכנים בדויים ומזויפים שמטרתם לזרוע פאניקה ולהניע אנשים באמצעים כוזבים להימנע מלהתחסן.

"הפצת תכנים מסוג זה אסורה על פי המדיניות של חברת פייסבוק בנוגע לנגיף הקורונה", אומרים בפרקליטות. חלק מהקבוצות שלגביהן התבצעה הפעילות כללו אלפי משתמשי פייסבוק, ובחלק מהמקרים קראו המפרסמים בקבוצות לחברי הקבוצות להפיץ את המסרים השקריים והמטעים אל מחוץ לקבוצה.

הפרסומים השקריים והמטעים כללו, בין היתר, טענות לפיהן החיסונים משמשים להשתלת שבבים בגוף המחוסן למטרת מעקב ממשלתי אחריו; טענות לפיהן החיסונים נועדו להרעיל את הציבור הרחב ולצמצם את האוכלוסייה בעולם; טענות לפיהן החיסונים נועדו לחבר את כל המחוסנים למחשב קוונטי; טענות לפיהן ממשלת ישראל מבצעת ניסויים סודיים בחיילי צה"ל ועוד.

בכך, הפיצו המפרסמים של תכנים אלה מידע כוזב, וחלק מהפרסומים אף כללו מסמכים מזויפים או התחזות כפרסומים רשמיים של משרדי ממשלה או עובדי ציבור.

ד"ר חיים ויסמונסקי, מנהל מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, ציין כי "הפצת הפרסומים הכוזבים הללו עשויה לעלות כדי עבירה פלילית, ולכן פעלה המחלקה כדי להביא להסרתם מן הפלטפורמה של חברת פייסבוק. פרסומים אלה עשויים להוות סכנה ממשית לבריאות הציבור, בשל החשש כי הנחשפים לפרסומים יסברו בשגגה כי הם פרסומי אמת, ויימנעו מקבלת החיסון. כמו כן, יודגש כי לא טופלו תכנים המהווים הבעת דעה (גם אם דעה שנויה במחלוקת), ביקורת או עמדה לגבי החיסונים, אלא תכנים העולים כדי עבירה פלילית ברורה ומובהקת".

 

קורונה פייסבוק מתנגדי חיסון פרקליטות המדינה סייבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד