ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
לא רק בריטניה

מפחיד: התגלתה מוטציה חדשה לקורונה; קטלנית לצעירים

לאחר הדיווח אודות המוטציה הבריטית, שר הבריאות הדרום אפריקאי מדווח כי בארצו התגלתה מוטציה נוספת - קטלנית לצעירים • החוקרים משערים כי היא אינה עמידה בפני החיסונים

מפחיד: התגלתה מוטציה חדשה לקורונה; קטלנית לצעירים
מחלקת קורונה בבית החולים זיו בצפת צילום: דוד כהן, פלאש 90

מספר ימים בלבד לאחר שמוטציה חדשה של נגיף הקורונה התגלתה בבריטניה, מוטציה חדשה ומסוכנת התגלתה בדרום אפריקה. בשונה מהוירוס הרגיל, המוטציה החדשה מסוכנת גם עבור צעירים. עם זאת, נציין כי החוקרים משערים כי היא אינה עמידה בפני החיסונים.

על פי הדיווח של שר הבריאות הדרום אפריקאי, המוטציה 501.V2 של נגיף הקורונה לא מדבקת יותר בשונה מהמוטציה הבריטית שדווח כי היא יותר מדבקת ב-70%, אולם היא עשויה לגרום למקרי תחלואה חמורים יותר - ובשונה מהנגיף הותיק, הנגיף שעבר מוטציה קטלני גם לצעירים.

על פי הודעת משרד הבריאות במדינה, המוטציה בחדשה תרמה להתפשטות הנגיף במדינה כמו גם למספר המתים החריג בה. רק לפני כמה ימים בדרום אפריקה נרשמו לא פחות מ-10 אלף מקרים ביממה. עד כה נרשמו במדינה יותר מ-900 אלף מקרים ומספר המתים מתקרב ל-25 אלף.

בתדרוך וירטואלי שנעשה ביום שישי האחרון הוא ציין כי "הראיות שנאספו עד כה, לפיכך, מציעות כי הגל השני שאנחנו חווים מונע על ידי וריאציה חדשה זו". עם זאת, מומחים מקומיים מעריכים כי הנגיף אינו עמיד בפני החיסונים לקורונה.

נציין, כי בתום ישיבת קבינט הקורונה לפני זמן קצר התייחס נתניהו למוטציה הבריטית ואמר כי "אתמול שמענו מגורמים בארגון הבריאות העולמי על המוטציה החדשה של נגיף הקורונה ושמענו גם את הצהרתו של ראש ממשלת בריטניה בוריס גו'נסון על התפשטות הנגיף עם המוטציה בארצו. כינסתי מיד אתמול בלילה צוות שרים כדי לדון בזה וכינסתי את הקבינט היום כדי להחליט החלטות חשובות. על פי המידע שיש בידינו, המוטציה הזאת מתפשטת הרבה יותר מהר מהנגיף הרגיל אבל היא לא קטלנית יותר וגם אין לנו שום סימן שהחיסון שיש בידינו לא מתגבר עליה. כרגע זה המידע שיש לנו, אנחנו כמובן עוקבים.

בשעה שאנחנו יוצאים היום לדרך עם מבצע החיסונים הענק, יש לנו גם אתגר נוסף שאנחנו חייבים לטפל בו: אנחנו עושים הכל כדי למנוע את כניסת המוטציה לישראל. קיבלנו היום החלטה קשה אבל היא מחויבת המציאות. סגרנו את השמיים לכל הטיסות לישראל מבריטניה, מדנמרק ומדרום אפריקה. אלה המדינות שבהן נוכחת המוטציה. במידת הצורך אנחנו נוסיף מדינות נוספות. כל מי שיחזור מהמדינות הללו יכנס לבידוד וחשוב מאוד שייבדק. בייחוד עכשיו, כשהחיסון בידינו וכשאנחנו רואים את האור בקצה המנהרה, חשוב שנמשיך לשמור על הכללים. אנחנו נמשיך לקבל את ההחלטות הנכונות למען בריאותכם ולמען מדינתנו".

קורונה דרום אפריקה חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד