י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
סערת המוטציה הבריטית

הקורונה קורעת משפחות: האב החרדי תקוע בלונדון ולא יכול לשוב

המוטציה הבריטית שמוסיפה לאיים על היקום ביום שבו נרשמה אופטימיות בישראל עם תחילת מתן החיסונים לנגיף הקורונה, קורעת משפחות. משפחה ישראלית שאביה לא מחזיק באזרחות ישראל, לא מורשה להיכנס, בעוד אשתו מאושרת כניסה. "זה פשוט הזוי", אומר לונדוני ל'בחדרי'

הקורונה קורעת משפחות: האב החרדי תקוע בלונדון ולא יכול לשוב
כניסה לישראל צילום: משה שי, פלאש 90

פרסום ראשון: חרדי המתגורר במושב בית מאיר, שביקר יחד עם אשתו בבריטניה והיה אמור לחזור היום (ראשון) לארץ, קיבל הודעה כי בעוד שאשתו יכולה לחזור, הוא צריך להישאר בבריטניה - למרות שהוא מתגורר בארץ, וזאת בגלל שאין לו אזרחות ישראלית.  

בני זוג חרדים המתגוררים במושב בית מאיר הסמוך לירושלים, נסעו לבקר את המשפחה בלונדון, זאת לאחר שלא התראו מאז תחילת הקורונה. היום בצהריים היו אמורים בני הזוג לחזור לארץ בטיסה של חברת התעופה הישראלית אל-על.

חמש שעות לפני הטיסה הם קיבלו הודעה כי בעוד שהאישה המחזיקה באזרחות ישראלית יכולה לחזור, הבעל שמחזיק באזרחות בריטית לא יוכל להיכנס לארץ, למרות שהוא גר פה ומחזיק בויזת סטודנט כמו גם אישור מיוחד להיכנס לישראל.

במקרה אחר שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' סיפרה אמא לילדה בת 14, כי בעוד שהם מתגוררים בארץ, ילדתה שמבקרת כעת אצל סבה וסבתה בבריטניה אינה יכולה לחזור הביתה כיוון שאינה מחזיקה באזרחות ישראלית.

"זה פשוט הזוי", אמר תושב לונדון ל'בחדרי'. "יש פה עשרות אנשים שנתקעו, לחלקם אין איפה לישון כי בתי המלון נסגרו וחלקם נאלצו להיפרד בכוח מבני משפחותיהם. ההחלטה השרירותית והפתאומית של משרד הבריאות פשוט קורעת משפחות".

מוקדם יותר הערב דיווחנו כי בעקבות החלטה דרמטית ופתאומית של קבינט הקורונה בשעות הצהריים להכניס לבידוד את השבים ממספר מדינות ובראשן בריטניה, 600 נוסעים שנחתו מטיסות שהגיעו מבריטניה נלקחו לבידוד במלוניות הקורונה ללא כל הודעה מראש.

קורונה לונדון נתב"ג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד