א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
בצל מתן החיסונים

בעקבות המוטציה: נתניהו נוטה לסגר שלישי בימים הקרובים

בצל פרויקט 'לתת כתף' שיצא היום לדרך עם אלפים ראשונים שהתחסנו מפני נגיף קורונה, בעקבות האיום החדש הנשקף מבריטניה ומדינות נוספות שאובחנו בהן מוטציות חדשות שמסוכנותם עדיין לא ברורה, ראש הממשלה נתניהו שוקל סגר שלישי כבר בימים הקרובים

בעקבות המוטציה: נתניהו נוטה לסגר שלישי בימים הקרובים
סגר בקריה החרדית בחצור הגלילית צילום: דוד כהן, פלאש 90

למרות החלטת קבינט הקורונה להחיל "ריסון מהודק" ולא להגיע לסגר נוסף, ראש הממשלה נתניהו נוטה להמליץ על סגר כללי - שלישי במספר, כבר בימים הקרובים, כך דווח היום (ראשון) במהדורה המרכזית של חדשות 12.

על פי הדיווח, ההמלצה שלו נובעת מהחשש ממוטציית הקורונה שהתגלתה בבריטניה, מכך שיעילות החיסון נגדה לא ברורה, וגם בשל העלייה בתחלואה. עוד דווח כי נתניהו חושש מכך שהמהלך לא יתקבל בקרב שרי הממשלה.

נתניהו שוקל לכנס את קבינט הקורונה כבר מחר ובמקביל הוא בוחן את הנושא עם הגורמים המקצועיים. עם זאת, ייתכן וההצעה לא תתקבל בקרב הקבינט ועל כן נתניהו שוקל לכנס את הממשלה - שלה יש את הסמכות להטיל סגר.

בישיבת הקבינט שהתקיימה מוקדם יותר היום חברי קבינט הקורונה לא הצליחו בלהגיע להסכמות על אופי ההגבלות ההולכות להיות מוטלות על אזרחי ישראל, ונקבע כי תוך 48 שעות ייקבע מועד לישיבה נוספת של חברי הקבינט.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתום קבינט הקורונה: "אתמול שמענו מגורמים בארגון הבריאות העולמי על המוטציה החדשה של נגיף הקורונה ושמענו גם את הצהרתו של ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון על התפשטות הנגיף עם המוטציה בארצו".

נתניהו ציין כי "בשעה שאנחנו יוצאים היום לדרך עם מבצע החיסונים הענק, יש לנו גם אתגר נוסף שאנחנו חייבים לטפל בו: אנחנו עושים הכל כדי למנוע את כניסת המוטציה לישראל. קיבלנו היום החלטה קשה אבל היא מחויבת המציאות. סגרנו את השמיים לכל הטיסות לישראל מבריטניה, מדנמרק ומדרום אפריקה. אלה המדינות שבהן נוכחת המוטציה. במידת הצורך אנחנו נוסיף מדינות נוספות".

לפיכך הדגיש ראש הממשלה כי "כל מי שיחזור מהמדינות הללו יכנס לבידוד וחשוב מאוד שייבדק. בייחוד עכשיו, כשהחיסון בידינו וכשאנחנו רואים את האור בקצה המנהרה, חשוב שנמשיך לשמוע על הכללים. אנחנו נמשיך לקבל את ההחלטות הנכונות למען בריאותכם ולמען מדינתנו".

 

קורונה סגר בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד