ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
עסוקים עם הידוענים

במשרד הבריאות מתעלמים מהשאילתה של ארבל

לפני חמישה ימים פנה חבר הכנסת משה ארבל בשאילתה ישירה שמוענה אל שר הבריאות בה דרש "לתעדף בחיסונים גם את המנקים עובדי הקבלן בבתי החולים", עד כה לא מצאו לנכון במשרד הבריאות להגיב לפנייה דחופה

במשרד הבריאות מתעלמים מהשאילתה של ארבל
משה ארבל צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

מבצע החיסונים הגדול יצא לדרך אמש, 'לתת כתף' שמו, אך מהתנהלות משרד הבריאות נראה כי יש לכנות את המבצע 'לצלם כתף', לאור כך שבמהלך כל היום היו עסוקים ידוענים רבים וביניהם גם חברי כנסת בקבלת החיסון תוך תיעוד המחט הננעצת בבשרו של ה'סלב', בתירוץ של דוגמא אישית. אלו שזקוקים לכך באמת? שימתינו. 

ביום רביעי שעבר פנה חבר הכנסת משה ארבל בשאילתה ישירה שמוענה אל שר הבריאות יולי אדלשטיין, בשאילתה ביקש ארבל לדעת מה יהיה סדר החיסון של ה'שקופים' במערכת הבריאות, עובדי מערכת הרפואה, המנקים במחלקות השונות, אנשי התחזוקה והפקידות, הנחשפים מטבע הדברים לזיהומים באופן קבוע.

"בשבועות הקרובים יתחיל מבצע החיסון של אזרחי ישראל בחיסונים לנגיף הקורונה. לפי רוב ההערכות האוכלוסייה הראשונה שצפויה להתחסן היא אוכלוסיית עובדי הרפואה המצויים בסיכון מוגבר להידבק בקורונה והידבקותם בנגיף, או כניסתם לבידוד, פוגעת בכשירות מערכת הבריאות כולה", כתב ארבל בשאילתה, והוסיף "חשוב שלצד הצוות הרפואי עצמו, הרופאים הרופאות והאחיות, יזכו לקדימות בחיסונים גם כוח העזר של בתי החולים, עובדי הניקיון, התחזוקה, הפקידות, עובדי חברות כח האדם בבתי החולים וכיוצ"ב".

עוד הוסיף ארבל: "הצורך לחסנם במהירות זהה לצורך שחל ביחס לצוות הרפואי עצמו שכן סיכוייהם להידבק גבוהים עקב מקום עבודתם והידבקותם עשויה לפגוע בכשירות מערכת הבריאות ותפקוד בתי החולים וקופות החולים".

לסיכום כתב: "רצוני לשאול: האם המנקים ויתר עובדי כוח העזר במערכת הבריאות יזכו לקדימות בחיסון לקורונה בדומה לצוות הרפואי?", והשאלה נשארה תלויה באוויר ללא כל מענה.

גורם בכיר עמו שוחחנו, אמר ל'בחדרי חרדים': "כל מיני מפורסמים למיניהם מצאו את עצמם מתחסנים היום, בניגוד להנחיות משרד הבריאות שהגדיר והגביל את החיסונים לאלו שעברו גיל 60, בין הידוענים שקיבלו היום חיסון ראינו גם כאלו שעדיין לא הגיעו לגיל 60, ואילו משרד הבריאות לא מצא לנכון להשיב מה עם עובדי הקבל שנמצאים בביתי החולים, מדובר ב'שקופים' של מערכת הבריאות, האתיופים, ספרים, ערבים, אנשים הנכנסים להגדרת 'פריפריאליים' אלו שאין להם לובי חזק, משרד הבריאות לא רואה צורך להתייחס לשאילתה בעניינם".

משה ארבל חיסון לקורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד