ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
בתום הדיון הוחלט

בעקבות מעצר העריק: 'הפלג הירושלמי' יפגינו בירושלים

בעקבות מעצרו של תלמיד ישיבה מצפת בגין עריקות, בפלג הירושלמי הכריעו לצאת ולהפגין בירושלים. אנשי הפלג צפויים להפגין מחר בכניסה בצומת הרחבות יפו/שרי ישראל בעיר

בעקבות מעצר העריק: 'הפלג הירושלמי' יפגינו בירושלים
הפגנת הפלג הירושלמי צילום: Gili Yaari/Flash90

בעקבות מעצרו של תלמיד הישיבה אמש (ראשון) בצפת, ב'פלג הירושלמי' צפויים להפגין מחר בכניסה בצומת הרחבות יפו/שרי ישראל בירושלים, על כך הוחלט בתום דיונים שהתקיימו ב'וועדה להצלת עולם התורה'

כפי שדווח אמש לראשונה ב'בחדרי חרדים', תלמיד הישיבה שכנא רוטנברג כבן 20, עוכב על ידי שוטרים שטענו כי לא עטה מסכה על פניו. בבדיקה שנעשתה לו, התברר כי הוא אינו התייצב בלשכת הגיוס ועל כן הוא נדרש לחקירה. הוא נעצר לתחת המשטרה בצפת ומשם הועבר לכלא 6.

בהודעת ה'וועדה להצלת עולם התורה' נכתב כי "בשל 'מעצרו הנפשע' של אסיר עולם התורה, בן העלייה הבחור החשוב שכנא רוטנברג, כבן 20 מישיבת פתחי שערים במודיעין עילית, עלו רבני הוועדה להצלת עולם התורה למעונם של גדולי התורה ושמעו מהם את ההוראה הנחרצת: 'להרעיש עולם ומלואו'"

עוד נכתב, כי "כפי שהורה מרן ראש הישיבה הגר"ש אוירבך זצוק"ל בחייו - לצאת לרחובה של עיר ולהפגין נגד גזירת השמד של חוק הגיוס בכל מעצר של בן ישיבה שלא מתייצב בלשכות הגיוס".

מהוועדה להצלת עולם התורה נמסר: ראש הישיבה הגאון רבי שמואל אוירבך זצוק"ל מסר את נפשו על מאבק זה של הצלת עולם התורה מהניסיון לבולל את הציבור החרדי עם הציבור הכללי. ראש הישיבה זצ"ל הורה לא לוותר על אף תלמיד ישיבה מציפורני השמד של הצבא, והתנגד לכל פשרה הטומנת בחובה הקרבה של תלמידי ישיבות על מזבח הנורמליזציה עם רשויות המדינה. דרך זו אנו ממשיכים בכל הכוח, כשבראשינו גדולי ישראל שליט"א - למרות כל הקשיים וחוסר הפופולריות הציבורית שדואגים לכך ומטפחים הח"כים החרדים ופעיליהם.

ב'פלג הירושלמי' מסבירים, כי במהלך השנה האחרונה לא התקיימו הפגנות מהסיבה שמשטרת ישראל ורשויות הצבא "נמנעו מלעצור את אלפי העריקים מבחירה מקרב הציבור שבחר בדרך המאבק הנחוש נגד הרשויות. ראש הישיבה זצוק"ל הורה את דרכי המאבק, וקבע כי בעת מעצרו של בן ישיבה 'בן עליה' (עריק שלא התייצב בלשכות הגיוס) ייצא הציבור למאבק ומחאה".

הפלג הירושלמי עריק הפגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד