י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הותר לפרסום שם ההרוג

שוטר מתעמת עם סמוטריץ' בזירת התאונה • צפו

התאונה הקטלנית בה נהרג נער הגבעות ממשיכה לעורר סערה | במקביל, נמשך קרב הגרסאות בין הנערים למשטרה - מי האשם התאונה | כוחות משטרה שהוצבו בזיזה התעמתו עם ח"כ בצלאל סמוטריץ' שכתב: "אירוע חמור, ניסיון חצוף למנוע ממני להיכנס לאזור"

שוטר מתעמת עם סמוטריץ' בזירת התאונה • צפו
‏‏סמוטריץ' בעימות בזירת התאונה צילום: צילום מסך

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ הגיע היום (שני) לזירת התאונה סמוך לכוכב השחר בה נהרג צעיר מנוער הגבעות במהלך מרדף משטרתי, לאחר שהוא וחבריו נחשדו כמי שיידו אבנים על רכבים פלסטיניים. סמוטריץ' דרש להתקרב ולבחון את הזירה, אך נבלם בכוח על ידי שוטרים שהיו במקום.

בתיעוד מהמקום, נראה שוטר מתעמת עם חבר הכנסת סמוטריץ' בניסיון למנוע ממנו להגיע אל הזירה. יצוין, כי חסינות חברי הכנסת אוסרת על המשטרה לעכבו.

סמוטריץ' הגיב לתיעוד וכתב: "עצוב שצריך לומר את זה: משטרת ישראל כפופה לחוק ובכלל זה לחוק חסינות חברי הכנסת וחייבת לציית לו. הניסיון החצוף למנוע ממני להיכנס לאזור האירוע הוא חמור ובכוונתי לפנות ליו"ר הכנסת בדרישה לטפל בנושא מערכתית".

בתוך כך, הותר לפרסום כי ההרוג בתאונה הוא אהוביה סנדק, תושב היישוב בת עין שבגוש עציון. בהודעה שהתפרסמה מטעם היישוב נכתב: "בצער ובכאב גדול אנחנו מודיעים על פטירתו הפתאומית של אהוביה, בנם של אברהם ואיילת סנדק. נציגי הרווחה וצח"י מלווים את המשפחה ברגעים קשים אלו.

במשטרה עדיין חוקרים את נסיבות התאונה הקטלנית, אך בסביבתם של הנערים שנפצעו טוענים כי תמונות שמגיעות מהזירה מוכיחות שהניידת נגחה את רכבם וגרמה למותו של הצעיר.

"בתמונות ניתן לראות כי בניידת הסמויה של הבלשים ישנה פגיעה בצד ימין מקדימה, כאשר ברקע ניתן לראות את רכבו של ההרוג הפוך על גגו", נמסר מטעמם. עוד טוענים בסביבתם של הצעירים כי במשך שעות ארוכות בלשים מימ"ר ש"י ניסו להרחיק צלמים מזירת התאונה.

יו"ר הכנסת יריב לוין מסר בתגובה להרחקתו של סמוטריץ: "אני רואה בחומרה רבה את הרחקתו בכוח של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מזירת התאונה הקשה בשומרון, על ידי שוטר משטרת ישראל, תוך פגיעה בחסינותו כחבר כנסת, בחופש התנועה שלו ובחופש הפעולה שלו"

"מדובר באירוע הפוגע בצורה חמורה ביכולתו של חבר כנסת למלא את תפקידו למען הציבור, דבר שאסור להשלים עימו במשטר דמוקרטי", הוסיף לוין.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בשעה זו כוחות המשטרה פרוסים בזירה לצורך איסוף הראיות והממצאים ע"י גורמי החקירה. מבירור ראשוני עולה, כי במפגש עם חבר הכנסת טעה השוטר בשיקול דעתו כשלא איפשר לו הגעה עד לזירת האירוע. המקרה ייבדק ויופקו הלקחים הנדרשים בהתאם".

בצלאל סמוטריץ' נוער הגבעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד