כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
ממייסדי דגל התורה

אסון בסנהדריה: רבי יעקב הסה נפטר מקורונה

מהמיוחדים שבבני החבורה בשכונת סנהדריה, מי שהקים מוסדות תורה רבים ובתי כנסת והיה ממייסדי 'דגל התורה' בירושלים, הרב יעקב הסה זצ"ל, גבאי בית הכנסת 'משכן אסתר' ומחשובי אברכי ישיבת מיר בירושלים, הלך לבית עולמו למגינת לב

אסון בסנהדריה: רבי יעקב הסה נפטר מקורונה
הרב יעקב הסה זצ"ל צילום: ארכיון בחדרי

ברוך דיין האמת: בבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים נפטר לבית עולמו הרב הגאון רבי יעקב בצלאל הסה זצ"ל, גבאי בית הכנסת 'משכן אסתר' בשכונת סנהדריה בירושלים וממייסדי סניף דגל התורה בעיר והוא בן 72 בפטירתו.

לפני שבועיים נדבק ר' יעקב בנגיף הקורונה ומאז חלה הידרדרות במצבו והוא פונה לבית החולים שם נלחמו הרופאים על חייו. רבים העתירו לרפואת הרב יעקב בצלאל בן אלישבע ולמגינת לב השיב את נשמתו ליוצרה.

המנוח ז"ל, נולד בחיפה בו' סיון תש"ח לאביו הרב יושע הסה ז"ל, יו"ר חברה קדישא בחיפה. ולאמו מרת אלישבע ע"ה.

בבחרותו נכנס ללמוד בהיכלה של ישיבת פוניבז' שם היה לתלמידם של ראשי הישיבה ובפרט של מרן ראש הישיבה הגראמ"מ שך זצ"ל, אליו התקרב בצורה מיוחדת.

בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו מרת גולדה שתחי' לבית דייטש, בתו של הרה"ג רבי מרדכי דוד דייטש זצ"ל, מנקיי הדעת בקטמון שבירושלים.  

בחייו מסר את עצמו למען הכלל והקים שורה של מוסדות תורה בירושלים ובתי כנסת של קהילות חניכי הישיבות בין היתר בית הכנסת חניכי פוניבז' בעזרת תורה, כמו כן היה חבר הנהלת ת"ת 'חכמת שלמה' ו'שירת דבורה'.

מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים' על דמותו: "אי אפשר להאמין שר' יעקב איננו תמיד הוא עמד מאחורי הקלעים ולא אהב להתבלט בכלל. כל רגע ורגע הוא ניצל ללימוד".

עד יומו האחרון היה אברך כפשוטו ועד לשבוע האחרון ממש הלך ללמוד בבית הכנסת 'משכן אסתר'. היה מלומדי ישיבת מיר וגם ביום שישי הקפיד והלך ללמוד בישיבת מיר.

בישיבת מיר ייסד את חבורת המצות המהודרת יחד עם ראש הישיבה הגאון רבי נתן צבי פינקל זצ"ל.

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנו הרב יחיאל יהודה הסה מחשובי האברכים במודיעין עילית, ושתי בנותיו וחתניו הרב ליבוביץ, והרב קצנלבוגן, וכן נכדים ונכדות הממשיכים בדרכו.

מסע הלוויה הערב (שני) בשעה 21:00 מבית הכנסת 'משכן אסתר' ברחוב מיכל בשכונת סנהדריה -פאג"י בירושלים דרך תלמוד תורה 'חכמת שלמה' בשכונת סנהדריה המורחבת להר הזיתים שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

סנהדריה דגל התורה יעקב הסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד