י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לצד ג'ארד קושנר

נתניהו: "גנץ חזר בו, מצער אותי" | גנץ: "שקרים והמצאות"

"לצערי בגלל לחץ פנימי בתוך מפלגתו בני גנץ החליט לחזור בו והדבר הזה גורר את המדינה לבחירות מיותרות בעיצומו של משבר הקורונה". כך ראש הממשלה בהצהרה לצד אורחו הרם ג'ארד קושנר המבקר בישראל | גנץ מגיב: "אם הליכוד לא יענה לדרישותינו, נצא לבחירות בראש מורם" • צפו

נתניהו: "גנץ חזר בו, מצער אותי" | גנץ: "שקרים והמצאות"
בנימין נתניהו/בני גנץ צילום: אוליבר פיטוסי/אבשלום ששוני, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמסר הערב (שני) הצהרה לצד ג'ארד קושנר, חתנו של הנשיא דונלד טראמפ, המבקר בישראל, התייחס למצב הפוליטי ועל הסיכויים הגבוהים כי ישראל תצא לבחירות מחר (שלישי) בחצות, כשהוא מאשים את בני גנץ כי הוא חזר בו מהסיכומים ומסרב לקבל את חמשת הדרישות שהציב בפניו.

"אנחנו עבדנו קשה מאוד למנוע בחירות מיותרות. הגענו לסיכומים עם כחול לבן. הם היו מבטיחים, סיכומים טובים, והיו מאפשרים לנו להימנע מהבחירות האלה", אמר ראש הממשלה בעברית לצד קושנר.

נתניהו טען: "לצערי בגלל לחץ פנימי בתוך מפלגתו בני גנץ החליט לחזור בו והדבר הזה גורר את המדינה לבחירות מיותרות בעיצומו של משבר הקורונה".

"ההתעקשות היא לאפשר לניסנקורן לעשות הפיכה פקידותית-שיפוטית שעומדת בניגוד להסכמים הקואליציוניים ושאנחנו לא יכולים לאפשר, לא יכולים לאפשר לשמאל לרמוס את הדמוקרטיה שלנו ברגל גסה", הוסיף נתניהו.

נתניהו החל בקמפיין הבחירות ואמר: "זה מצער אותי כי במקום לאפשר לממשלה לעבוד למען האזרחים, ההתעקשות היא להמשיך ״ממשלה בתוך ממשלה״, בניסיון כושל לקושש קולות למפלגה שלא בדיוק מצליחה בסקרים".

"אנחנו לא רוצים בחירות ולכן היינו מוכנים להצביע בכנסת נגד בחירות ולהמשיך יחד. אבל אם בחירות יכפו עלינו אנחנו ננצח כי כולם רואים את ההישגים שלנו״, כשהוא מונה את הבאת החיסונים, הסכמי השלום ועוד הישגים שהביא לאחרונה.

"היה עדיף שלא נגיע לרגע הזה, אבל אנחנו מתקדמים ואני בטוח שבסוף לא רק אנחנו ננצח אלא מדינת ישראל תנצח", סיים נתניהו.

יו"ר 'כחול לבן' השר בני גנץ הגיב בדף הפייסבוק שלו וכתב: "בימים האחרונים הופצו עשרות שמועות, ושקרים בוטים. אמרו שהתפשרנו, שהסכמנו, שמכרנו את הדמוקרטיה, שהתרפסנו. שקרים והמצאות".

"כמו שאמרתי, כמו שהבטחתי, זה היה או תקציב מסודר, ממשלה מתפקדת ושמירה על שלטון החוק ומשרד המשפטים - או בחירות".

לדברי גנץ, "כחול לבן נכנסה לממשלה על מנת לשרת את טובת המדינה לאור גודל וצורך השעה, תחת תשלום פוליטי כבד מאוד, אך לצערנו לא מצאנו פרטנרים לזה. נכנסנו מאוחדים מתוך אותם ערכים וגם לצערי נראה שאנחנו יוצאים לבחירות, על בסיס אותם ערכים - ללא פרטנר, ללא הסכמות על טובת המדינה".

"צר לי שראש הממשלה עסוק בענייני משפטו ולא בטובת הציבור ומוכן לגרור את כל המדינה לתקופה של חוסר ודאות במקום להבטיח יציבות כלכלית ושיקום של המשק". הבהיר גנץ ואיים בפעם המי יודע כמה, "אם הליכוד לא יענה לדרישותינו, נצא לבחירות בראש מורם, נשים את ישראל לפני הכל וניתן לבוחר להכריע".

"לא פחדתי לעשות את הדבר הנכון לפני מספר חודשים, ואני לא פוחד לעשות את הדבר הנכון גם עכשיו כי ישראל חשובה לי יותר מכל דבר אחר. או שנשמור על שלטון החוק, נעביר תקציב ונבטיח תפקוד של המדינה והממשלה - או
שהציבור יכריע זאת בבחירות". כך גנץ.

ג'ארד קושנר בני גנץ ראש הממשלה בנימין נתניהו אבי ניסנקורן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד