כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
על רקע המתיחות

צוללת של צה"ל יצאה לכיוון איראן באופן גלוי

צוללת של חיל הים הישראלי חצתה ביום ראשון שעבר את תעלת סואץ לכיוון איראן, ובאופן חריג עשתה זאת בצורה גלויה ומעל פני הים • הרמטכ"ל אביב כוכבי: "צה״ל יתקוף בעוצמה כל מי שיהיה שותף, חלקי או מלא, מקרוב או מרחוק, לפעולה נגד מדינת ישראל או נגד יעדים ישראלים"

צוללת של צה"ל יצאה לכיוון איראן באופן גלוי
חיל הים הישראלי על צוללת צילום: דובר צה"ל

גורמי מודיעין ערביים מדווחים כי בעיצומו של העימות בין ישראל לאיראן, צוללת של חיל הים הישראלי חצתה ביום ראשון שעבר את תעלת סואץ באופן גלוי מעל פני המים, כל זאת באישור המצרים - כך פורסם היום (שני) בחדשות הערב בכאן 11.

על פי הדיווח של הכתב רועי קייס, הצוללת עברה בים האדום ולהערכת אותם גורמי מודיעין ערביים היא נעה לכיוון המפרץ הפרסי. הגורמים אמרו לכאן חדשות שישראל ניסתה באמצעות הנוכחות הימית הזו להעביר מסר לטהראן.

נזכיר כי התקופה האחרונה נחשבת למתוחה במיוחד בין ישראל לאיראן, זאת על רקע חיסולו של אבי תכנית הגרעין האיראני מוחסן פח'ריזאדה, לפני שלושה שבועות בטהראן, המיוחס בחו"ל לישראל. איראן הבטיחה לנקום, אולם עד כה מלבד ניסיונות סייבר היא לא עשתה דבר.

הרמטכ"ל אביב כוכבי התייחס היום למתיחות עם איראן ואמר כי "אם איראן ושותפיה, חברי הציר הרדיקלי, במעגל המדינות הראשון או השני, יבצעו פעולה נגד מדינת ישראל - הם יגלו שהם מקיימים שותפות יקרה ביותר. צה״ל יתקוף בעוצמה כל מי שיהיה שותף, חלקי או מלא, מקרוב או מרחוק, לפעולה נגד מדינת ישראל או נגד יעדים ישראלים". 

הוא התייחס גם לחיסולו של מוחסן פח'ריזאדה ואמר כי "צה״ל יתקוף בעוצמה כל מי שיהיה שותף, חלקי או מלא, מקרוב או מרחוק, לפעולה נגד מדינת ישראל או נגד יעדים ישראליים".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי הם אינם מתייחסים לפרסומים מהסוג הזה.

איראן צוללת חיל הים מצרים אביב כוכבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד