י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
כולם משבחים ומאושרים

לאחר הפרישה המפתיעה: מינוי חדש בבית הדין

הגאון הרב דוד שלמה אנגלנדר, יליד מנצ'סטר, שכיהן בבתי דין רבניים בעולם, מונה לדיין בלונדון הבירה, לאחר פרישתו הפתאומית של הרב יונתן אברהם | הרב הראשי של בריטניה מברך: "מינוי מצוין" | משכורתו השנתית של הרב תסתכם בכחצי מיליון שקלים

לאחר הפרישה המפתיעה: מינוי חדש בבית הדין
הרב דוד שלמה אנגלנדר צילום: באדיבות המצלם

דיין חדש מונה בלונדון הבירה. לאחר חיפוש ועיכוב המינוי בשל נגיף הקורונה, בית הדין בלונדון מינה דיין חדש. הדיין הוא הרב הגאון דוד שלמה אנגלנדר, יליד מנצ'סטר, המכהן כיום בשני בתי דין רבניים בארצות הברית. הוא ייכנס לתפקיד באופן מיידי. כך פרסם בית הדין של לונדון.

הגרד"ש ימלא את מקומו של הדיין הרב יונתן אברהם, שעזב את בית הדין במפתיע במרץ 2019 ללא שום הודעה מוקדמת. הדיין אנגלנדר, למד דיינות בישראל, וצבר מוניטין רב בפסיקות במקרים סבוכים. הוא ידוע במומחיותו וכיום משמש כדיין בלייקווד ובכולל הרבנים במונסי, ניו יורק. את עיקר חייו הוא היה בארה"ב ובקנדה. הוא למד בישיבות ובכוללים מובילים באמריקה ובישראל, בכולל בריסק, ובכולל לייקווד.

הרב הראשי של בריטניה, הגאון הרב אפרים מירוויס, בירך על המינוי ואמר כי זהו "מינוי מצוין באמת, הדיין אנגלנדר הוא בכל מומחיות גלובלית המתבקשת בהלכה הדרושה לו, כדי לשמש דיין מהדרגה הראשונה ויש לה גם את עומק החוכמה והרגישות הנדרשים כדי שהוא יהיה קול מוביל של תורה עבור הקהילה היהודית בבית דין הלונדוני", אמר.

הגרד"ש אנגלנדר אמר עם מינוי כי הוא "כנוע ונרגש מההזדמנות לכהן כדיין בבית הדין של לונדון, מוסד הממלא תפקיד קריטי בקהילה היהודית הבריטית".

מייקל גולדשטיין, נשיא איגוד בתי הכנסת אמר גם הוא: "הדיין אנגלנדר הוא דיין מצטיין שישלים את הדיינים הנהדרים של בית דין בלונדון. הוא מעולה, וכפי שכל כך הרבה אנשים העידו על כך במהלך תהליך הראיון, הוא מושלם לתפקיד, אנו שמחים להביא מישהו ברמה הגבוהה ביותר, לאחר חיפוש ממצה ברחבי העולם, אנו מאחלים לרב הדיין הצלחה בתפקידו החדש".

בעבר דווח ב'בחדרי חרדים', כי המשכורת השנתית המובטחת לדיין בתפקיד הרם עומדת על חצי מיליון שקל. כך עולה מהמכרז שפרסם בית הדין לאיתור דיין המתאים לתפקיד.

בית הדין פרסם הודעה רשמית על המכרז, בה נכתב, "איגוד בתי הכנסת מחפש דיין במשרה מלאה, שיצטרף לבית הדין בהנהגתו של ראש בית הדין, הדיין הרב גלאי".

"הדיין ישתתף בכל תחומי עבודת בית הדין הלונדוני, המספק מגוון רחב של שירותים לאיגוד בתי הכנסת ולקהילה היהודית הבריטית, כולל דיני תורה, גיטין, כשרות, שחיטה, גיור, ובירור יהדות. זו הזדמנות לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם הרב הראשי".

הרב יונתן אברהם דוד שלמה אנגלנדר לונדון בית דין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד