ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
זעם בתנועה לאיכות השלטון

היועמ"ש מנדלבליט מציג: 150 סעיפים להגנת נתניהו

במענה לכתב התשובה הארוך והמנומק של היועץ המשפטי לממשלה כי הסדר ניגוד העניינים תקין, אמרו בזעם בתנועה לאיכות השלטון "היועמ"ש טועה כשמאשר לשלוחו של נתניהו, השר אוחנה, למנות בכירים במערכת אכיפת החוק"

היועמ"ש מנדלבליט מציג: 150 סעיפים להגנת נתניהו
היועמ"ש לממשלה, אביחי מנדלבליט צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בתגובה לעתירה של התנועה לאיכות השלטון נגד היועץ המשפטי לממשלה הד"ר אביחי מנדלבליט, ראש הממשלה בנימין נתניהו, הכנסת והשר לביטחון פנים אמיר אוחנה, בנושא ניגודי העניינים של נתניהו והמינויים, זעמו בתנועה לאיכות השלטון ואמרו: היועמ"ש טועה כשמאשר לשלוחו של נתניהו, השר אוחנה, למנות בכירים במערכת אכיפת החוק.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנבלדליט התייחס לתביעה וביקש מבג"ץ לקבוע כי הסדר ניגוד העניינים שקבע לראש הממשלה בנימין נתניהו מחייב מבחינת החוק. בכתב התשובה כתב מנדלבליט: "הסדרי ניגוד העניינים נקבעים על ידי היועמ"ש בשיתוף בעל התפקיד, אך מעמדם המחייב של ההסדרים אינו תלוי ברצונו הטוב, יש לפעול ללא דיחוי לקידום מינויי קבע למשרות בכירות בשירות המדינה".

לאחר לא פחות מ-150 סעיפי התגוננות סיכם מנדלבליט, "לנוכח המקובץ, יטען היועץ המשפטי לממשלה כי יש לקבוע כי חוות הדעת שהוציא ביום 20.11.2 ניתנה בסמכות, כי היא מחייבת את המשיב 2 מכוח הדין, וכי אין עילה להתערבות שיפוטית בהוראותיה הקונקרטיות. עוד יטען היועץ המשפטי לממשלה כי לא הונחה בעת הנוכחית עילה להחיל את הוראות חוות הדעת גם ביחס לסמכויות הנתונות בידי השר לביטחון הפנים. בכל הנוגע לנושא המינויים הבכירים - יטען היועץ המשפטי לממשלה כי על הממשלה, ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי לפעול ללא דיחוי להעלאת ההחלטות לאישור מינויים הממתינות להצבעת חברי הממשלה, וכן להוסיף לפעול במהירות הראויה בכל הנוגע לאיוש יתר המשרות הטעונות אישור ממשלה. זאת, ביתר שאת בשים לב לכך שמצויים אנו לאחר תקופה ארוכה שבה כיהנה ממשלה בתקופת בחירות, ולריבוי המשרות הבכירות שאינן מאוישות או מאוישות בדרך של מינוי זמני או מילוי מקום".

מגישי העתירה התנועה לאיכות השלטון אמרו בתגובה לחוות הדעת של היועמ"ש "היועמ"ש טועה כשמאשר לשלוחו של נתניהו, השר אוחנה, למנות בכירים במערכת אכיפת החוק" עוד אמרו "לאחר שראש הממשלה, נאשם בפלילים, הוליך שולל את בית המשפט העליון ואת הציבור, ומעל פעם אחר פעם בהתחייבותו המפורשת לקבל על עצמו מגבלות הנוגעות למינויים במערכת אכיפת החוק, הגיע העת שבית המשפט יורה לו לעשות כך. לא ייתכן מצב שבו נאשם בפלילים יהיה מעורב במינוי שופטים ואנשי חוק במדינת ישראל.

לסיום אמרו, "צר לנו כי היועץ המשפטי לממשלה אינו מבין כי הותרת המינוי בידיהם של עושי דברו של ראש הממשלה, כמותם כהשארתם בידו, ועל כן נקווה כי בית המשפט יאמר את דברו גם בסוגיה זו".

אביחי מנדלבליט בנימין נתניהו בית המשפט העליון התנועה לאיכות השלטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד