כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הקיטוב בישראל

סקר: מחצית מהחילונים לא רוצים לגור ליד חרדים

בסקר מיוחד שנערך על-ידי מרכז 'לחיות יחד' עולה כי רק מחצית מהישראלים היו מוכנים לגור לצד חרדים. "לתפיסתנו הנתונים מלמדים שאפשר לחיות פה יחד, זה לצד זה מתוך הבנה שאנחנו שונים"

סקר: מחצית מהחילונים לא רוצים לגור ליד חרדים
אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל פלאש 90

סקר מעניין של מרכז לחיות יחד מבית אלומה, מעלה כי כמחצית מהחילונים לא רוצים לגור ליד חרדים, וכי שלושה רבעים מהחרדים חשים הרעה ביכולות לגור יחד. עם זאת, עורכי הסקר מאמינים כי הנתונים הללו מוכיחים כי דווקא אפשר לגור פה יחד.

מהסקר עולה כי רק מחצית מהחילונים (53%) היו מוכנים לגור בשכנות לחרדים. במקביל 74% מהחרדים הרגישו בשנה האחרונה הרעה ביכולת לחיות יחד ו-65% מהחרדים רואה בהפרדה קהילתית דבר לגיטימי.

עורכי הסקר בו לקחו חלק 1286 משתתפים ובוצע על ידי מכון ERI למחקרים סוציולוגיים ציינו כאמור כי "מי שקורא את הנתונים בפעם הראשונה יכול לרגע לחשוש שהחברה הישראלית מתפוררות. אלא שלתפיסתנו הנתונים מלמדים שאפשר לחיות פה יחד, זה לצד זה מתוך הבנה שאנחנו שונים. מצאנו לא מעט קבוצות שהן בעלות אופטימיות גבוהה יותר למרות הקשיים. עתה עלינו לפעול כדי לאפשר לקבוצות שמרגישות 'חוסר נוחות' להרגיש טוב יותר לצידנו".

לדבריהם, "החברה הישראלית היא רב גונית, יש בכך יתרונות רבים והחכמה היא למצוא את הדרך שנוכל לחיות באותה העיר גם אם בשכונות שונות. הסקר מלמד כי מדובר בהליכים פנימיים שיש ביכולתנו באמצעות הקצאת משאבים וידע לווסת נכון ולהביא לחיים יחד".

סקר חרדים וחילונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד