י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
וכמה מצפצפים על הבידוד?

חוזרים מחו"ל? הכירו את ההנחיות החדשות

התקנות החדשות לשבים מחו"ל ייחלו ממחר בערב, ויהיו בתוקף למשך 10 ימים. ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס: כרגע יש איום על אזרחי מדינת ישראל; לפי הנתונים שבידינו 66% לא שומרים על הבידוד הביתי עם החזרה מחו"ל

חוזרים מחו"ל? הכירו את ההנחיות החדשות
נוחתים בנתב"ג, אילוסטרציה צילום: פלאש 90

ועדת החוקה אישרה את התקנות החדשות לחוזרים מחו"ל מכלל המדינות, תוקף ההכרזה הוא לעשרה ימים, החל ממחר (רביעי) בשעה 22:00 ועד ה-1.1.21. תוך הבהרה מצד משרד המשפטים, שלא ייעשה שימוש בכוח לכפיית בידוד במלוניות אלא במקרים קיצוניים וחריגים ולאחר שמוצו כל הדרכים האחרות

על פי התקנות החדשות יחויבו החוזרים לקיים את הבידוד במלוניות גם אם יש באפשרותם לקיים את הבידוד בביתם. ובמקרה של מחסור במקומות במלוניות ניתנה סמכות למנכ"ל משרד הבריאות לקבוע מדינות שהחוזרים מהם יופנו לבידוד ביתי.

עם זאת הצהיר מנהל מפקדת "אלון" בפיקוד העורף כי: "עד יום חמישי נהיה ערוכים לקליטת השבים מחו"ל ב-3000 חדרים במלונות" עוד הוסיף כי מערך התמיכה הסוציאלית יורחב.

מ"מ יו"ר הוועדה ח"כ מיכאל מלכיאלי, דרש בדיון לוודא שיינתנו לשוהים במלוניות תנאים ראויים למחייה וציין כי אכן מדובר בהוראות חשובות משמעותיות וקיצוניות, אך "לא ייתכן שנאפשר לקיחה בכוח למלונית", דרישה שכאמור התקבלה.

יצוין כי יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור בהסתדרות הרפואית הפרופ' חגי לוין התנגד להכרזה ואמר: "אסור שהוועדה תשמש כחותמת גומי. יש לקבל החלטות בשיקול דעת וההצעה שהונחה נעדרת שיקול דעת. אין סיבה לכלוא את כולם ללא הצדקה אפידמיולוגית; המוטציה מסתובבת מספטמבר, יש מעל 10,000 מוטציות, ראינו את ההיסטריה סביב החורפנים ויש לפעול בשיקול דעת ולא בהיסטריה".

ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס הוסיפה ואמרה בוועדת העבודה והרווחה על השבים מאיחוד האמירויות: "נתוני התחלואה שם יחסית טובים אבל כשהסתכלנו על הישראלים שחזרו משם בנובמבר מצאנו ש-0.9% אובחנו כחולים מאומתים, ואלה רק הסימפומטיים שלא הרגישו טוב והלכו להיבדק. כנראה שבפועל היו יותר. בדצמבר היה צפי ל- 40,000 נוסעים שטסים לשם וחוזרים לכאן ללא חובת בידוד, שזו רכבת אווירית של אנשים שעלולים להתחיל שרשראות הדבקה". עוד הוסיפה "כרגע יש איום על אזרחי מדינת ישראל; לפי הנתונים שבידינו 66% לא שומרים על הבידוד הביתי עם החזרה מחו"ל".

בתוך כך דווח הערב כי אדם מאומת לקורונה שהה בטיסה מישראל לדובאי (LY323 20/1) וחזר מדובאי לישראל (LY974 17/12) וכל נוסעי מחלקת התיירות בטיסות אלו מתבקשים להיכנס לבידוד.

קורונה דובאי בידוד ביתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד