י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מסמך ההנחיות לבני גנץ

פרשת הצוללות: היועמ"ש משיב לחברי הוועדה שהתפטרו

היועמ"ש מנדלבליט שלח מסמך הנחיות לבני גנץ בעניין ועדת הבדיקה לפרשת הצוללות, בו הוא מנחה אותו בין הייתר "כשייבחרו חברי ועדה חדשים עליהם לפגוש את נציגיי לפני תחילת עבודתם" | וגם, "הוועדה לא תוכל לפנות לחשודים בתיק 3000 או לגבות מהם גרסה; אפשר לזמן עדים אך לא להתייחס לסוגיית כלי השיט" 

פרשת הצוללות: היועמ"ש משיב לחברי הוועדה שהתפטרו
בני גנץ/אביחי מנדלבליט צילום: תומר נויברג, פלאש 90

אחרי ההודעה של חברי וועדת הבדיקה פרשת הצוללות על התפטרותם בעקבות חילוקי דעות עם היועץ המשפטי לממשלה, מנדלבליט משיב לטענות ומסביר כי למרות שפעילות הוועדה חופפת לחקירה הפלילית, נעשה מאמץ בכדי לאפשר בכל זאת את עבודת הוועדה.

 הבוקר, תקופה קצרה לאחר שהודיע שר הביטחון בני גנץ על הקמת וועדה שתחקור את רכש הצוללות ועורר משבר פוליטי חריף שייתכן ואף היה חלק ניכר בהובלה לבחירות, חברי הוועדה הודיעו התפטרותם.

במשרד הביטחון נטען כי בשל העיכוב והמגבלות שהועלו במסגרת הדיונים עם היועץ המשפטי לממשלה- יו"ר הוועדה לחקר רכש הצוללות וכלי השיט סטרשנוב וחברי הוועדה הודיעו על סיום תפקידם.
 
מנגד, טוען היעמ"ש כי לאחר פרסום החלטתו של גנץ בדבר הקמת ועדת בדיקה ממשלתית לבחינת הליכי רכש הצוללות, פנה אליו שר הביטחון בבקשה כי יוודא שתחומי הבדיקה של הוועדה אינם מפריעים להתנהלותו התקינה של ההליך הפלילי בפרשת 3000.
 
"בהמשך לכך", נמסר מטעמו של מנדלבליט, “התקיים שיח בין לשכת היועץ המשפטי לממשלה וגורמי פרקליטות המדינה העוסקים בתיק לבין הייעוץ המשפטי למערכת הביטחון, על מנת לקבוע את גדרי עבודתה של ועדת הבדיקה, כך שתוכל להגשים את הצורך החשוב שלשמו הוקמה ע"י שר הביטחון, ובו בזמן עבודתה לא תפגע בהליך הפלילי הצפוי".
 
"למרות שמנדט הוועדה חופף בהיבטים מסוימים לנושאים המצויים בליבת ההליך הפלילי", טוען מנדלבליט, "נעשה מאמץ רב בכדי לאפשר בכל זאת את עבודת הוועדה בהיקף הרחב ביותר האפשרי בנסיבות העניין"
 
לשם כך, מסבירים במשרד המשפטים, התקיימו מספר פגישות, לרבות לפני יומיים, ובסיומן קבע היועץ המשפטי לממשלה את אמות המידה לעבודת הוועדה על מנת לאפשר לחברים שיתמנו לבצע את מלאכתם תוך מניעת פגיעה בהליך הפלילי.

אביחי מנדלבליט פרשת הצוללות תיק הצוללות בני גנץ וועדת בדיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד