ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"תתקדם לי מהעיניים" • צפו

תיעוד מביה"ח: עצורי 'הפלג' נאזקו ברגליהם בניגוד לחוק; ארבל הגיע ונהדף

ח"כ משה ארבל הוזעק הערב לבית החולים שערי צדק, לאור דיווח שקיבל כי בחור ישיבה מעצירי 'הפלג' אזוק למיטה בידיו וברגליו, בניגוד לחוק. בהגיעו למקום ניסה שוטר לסלקו מהמקום, גם זאת בניגוד לחוק החסינות: "תתקדם לי מהעיניים אתה מפריע לשוטר במילוי תפקידו" • צפו 

תיעוד מביה"ח: עצורי 'הפלג' נאזקו ברגליהם בניגוד לחוק; ארבל הגיע ונהדף
עצור מהפלג אזוק בידיו וברגליו בשערי צדק צילום: בחדרי חרדים

במהלך הפגנת 'הפלג הירושלמי' הערב (שלישי) בירושלים נעצרו ארבעה מפגינים, שניים מהם הועברו לבית החולים שערי צדק לאחר שנפצעו. ל'בחדרי חרדים' נודע כי השניים נותרו אזוקים בידיהם וברגליהם גם לאחר הגעתם למיון בית החולים, זאת בניגוד לחוק האוסר לאזוק עצורים ברגליים במקום ציבורי.

אזרח שהבחין בנעשה, הזעיק למקום את חבר הכנסת משה ארבל, שידוע כמי שעוסק בנושא זכויות עצורים. ארבל, שהגיע לבית החולים, נדהם לראות כי אכן העצורים אזוקים ברגליהם וכפי שניתן לראות בתיעוד שנחשף ב'בחדרי חרדים', דרש מהשוטרים במקום להסיר את האזיקים לאלתר, אך אלו סירבו ואף ניסו לדחוק אותו בניגוד לחוק חסינות חברי הכנסת.

ארבל שנדהם מכך שזכויות העצורים נרמסות, נאם על כך במליאת הכנסת בשובו מבית החולים. "איש רפואי בשערי צדק דיווח לי על עציר שאין שום הסכמה על הדרך ועל מה הוא הפגין, אזוק בידיו וברגליו למיטה, למחבלים לא תמיד עושים את זה", סיפר ארבל לחבריו במליאה.

לדבריו, "ניצלתי את חסינות חבר הכנסת והגעתי לבית החולים לראות אם כך הם פני הדבר. יש דברים שאני לא מסכים אליהם, הפגנות בטח שהפגנות על דברים כאלה שמנוגדים להוראות גדולי ישראל שהורו במפורש לנהוג אחרת לא מקובל עלי, עדיין ככה אסור להתנהל."

עוד סיפר ארבל: "כשהצגתי בפני הקצין כי אני חבר כנסת והוא פועל בניגוד לחוק, הוא השיב לי בתגובה: "תתקדם לי מהעיניים אתה מפריע לשוטר בעת מילוי תפקידו", זה שערוריה שאין כדוגמתה", תקף הח"כ מש"ס.

למרות פניית 'בחדרי חרדים', במשטרת ישראל נמנעו מלהתייחס להדיפתו של הח"כ ומסרו בתגובה: "במהלך מחאה בה נטלו חלק אלפי משתתפים, חסמו המפגינים צירים מרכזיים בכניסה לירושלים ובמרכז העיר תוך פגיעה בשגרת חייהם ומרקם החיים התקין של עשרות אלפי אזרחים וחסימת נתיבי התחבורה הציבורית לרבות ציר הרכבת הקלה. למרות ניסיונות במשטרה לפנות למפגינים ולפנות את חסימת הצירים הללו, המפגינים לא שעו לבקשת המשטרה והמשיכו במעשיהם".

"במהלך ההפגנה ריסס החשוד תרסיס גז פלפל על שוטרים שפעלו אל מול ההמון, במהלך מעצרו טען כי זקוק לטיפול רפואי, ובסיום הטיפול הועבר לחקירה. משטרת ישראל תאפשר את זכות המחאה אך מנגד לא תאפשר הפרות סדר, חסימת צירים ופגיעה בשגרת חייהם של עשרות אלפי אזרחים ותקיפת שוטרים". תגובת המשטרה.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב לתיעוד שנחשף ב'בחדרי חרדים': "זו ממש בושה וחרפה! ⁦‪משטרת ישראל לא למדתם כלום?! בלית ברירה נאלץ לנקוט בסנקציות פרלמנטריות נגד המשטרה והמשרד לבט"פ בעצירת העברות תקציביות בוועדת הכספים וכו' עד שתלמדו לכבד את החוק ואת חסינות חברי הכנסת". כך כתב בחשבון הטוויטר שלו.

משה ארבל אזיקים ברגליים הפלג הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד