י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תיעוד משוק המריבה

צפו: הסוחרים מתעמתים במכות והחרדים חוששים

מלחמת חורמה מתנהלת מתחת לאפם של החרדים בבואנוס איירס, כאשר המקומיים לא מצליחים לחסל את מרכולתם, בעקבות מהגרים ניגריים שהתנחלו בסמוך אליהם, עם סחורות זולות ומזויפות. תושב המקום ל'בחדרי': "כל השכונה סגורה אין יוצא ואין בא, המצב קטסטרופלי" • הסיפור והתיעוד

צפו: הסוחרים מתעמתים במכות והחרדים חוששים
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: unsplash

יהודי בואנוס איירס שבארגנטינה מתמודדים עם מצב מסוכן של מלחמת עולם בין סוחרים לרוכלים מהגרים מניגריה ברחובות שכונת פלורס, שכונה המאוכלסת ביהודים רבים.

רוב החנויות בשכונה הן בבעלות יהודית והממשלה סגרה את כל הרחובות ברובע פלורס למעבר מכוניות, כך שהן הפכו למעין מדרחוב, הסוחרים שמשלמים כסף רב על ארנונה ורישיון עסק, זועמים על הממשלה שנתנה לרוכלים הניגרים את הרחוב חינם לגמרי, תוך שהם מוכרים סחורה מוזלת ובדרך כלל מזויפת, בעוד הסוחרים המקומיים מציעים למכירה סחורה איכותית ומקורית, אך הלקוחות לא נכנסים לחנויות שלהם אלא בוחרים בסחורה הזולה והמזויפת.

בתיעוד מהרשתות החברתיות בארגנטינה, נראים שני הצדדים במאבק אלים, תוך השלכת כסאות וחפצים מצד לצד.

אחד מתושבי המקום אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי זו פשוט קטסטרופה מה שמתחולל בשוק: "אנחנו משלמים כאן הרבה כסף לכל מיני אגרות ורישיונות, והניגרים מקבלים הכל בחינם, אני מבין שצריך לעזור להם, אבל למה דווקא ברחוב הכי מרכזי, שיעשו להם מדרחוב באזור אחר, אנשים כאן בסוף יסגרו את החנויות".

גורם בקהילת 'קהל חרדים', הממוקמת ברובע פלורס ואף מתגורר בה, אומר ל'בחדרי חרדים' בחשש: "אנחנו מודאגים מאוד, מלבד הזעם על הנזק הכלכלי שהחלטת הממשלה גורמת לנו, יש כאן גם דאגה לחיי אדם, אני לא רוצה לחשוב מה יקרה אם אמבולנס יצטרך לעבור כאן, אין אפשרות למעבר כלי רכב, זה לא רחוב אחד, זו החלטה מאוד תמוהה של הממשלה כאן, כל השכונה סגורה אין יוצא ואין בא, המצב קטסטרופלי". הוא מסכם בכאב.

מהגרים מהגרי עבודה יהודים בואנוס איירס עימותים אלימים חרדים ארגנטינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד