א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
הממשלה תדון היום

על רקע נתוני התחלואה הגבוהים - מסתמן: סגר כללי למשך חודש

חיסון או ריסון: רה"מ נתניהו הודיע כי יכנס היום את הממשלה לדון בצעדים הנדרשים לאור התחלואה הגוברת. על הפרק: סגר ארוך ואפקטיבי | מנגד, יש הסבורים כי על המדינה לתת את הדגש בעיקר על מבצע החיסונים הנרחב, זאת אחרי שישראל במקום השני בעולם במתן החיסונים

על רקע נתוני התחלואה הגבוהים - מסתמן: סגר כללי למשך חודש
הסגר בעיר אלעד צילום: פלאש 90

ישראל בדרך לסגר שלישי? על רקע נתוני התחלואה בקורונה הגדלים כל הזמן, ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לכנס היום (רביעי) את הממשלה בשעה 14:30 בצהריים על מנת לדון באפשרות של הטלת סגר כללי - שלישי במספר, כבר החל מהשבוע הבא, תוך מתן מספר ימי התארגנות לאזרחים.

אל רצונו של ראש הממשלה נתניהו להטיל סגר כללי - עליו כבר דיווחנו בשבוע שעבר, צפויים להצטרף גם בכירי משרד הבריאות שעשויים לדחוף לסגר כללי כמה שיותר מוקדם, כשהשאלה היחידה כרגע היא תאריך היעד, שכאמור יהיה ככל הנראה באמצע השבוע הבא.

הסגר צפוי להיות כללי ומחמיר, וצפוי לכלול גם את סגירת מערכת החינוך כולה - כולל המסגרות לגיל הרך. על פי דיווח שפורסם היום בידיעות אחרונות, בכירים במשרד הבריאות מעוניינים שהסגר הקרוב יהיה ארוך באופן משמעותי מהסגרים הקודמים, זאת על מנת שיהיה אפקטיבי יותר. לדבריהם, הסגר צריך להמשך עד שירדו ללא יותר מ-1,000 נדבקים מדי יום.

מנגד, אחרים במשרד הבריאות סוברים כי אין צורך בכך כיוון שמבצע החיסונים מתקדם במהירות שיא, ולמעשה ישראל נמצאת במקום השני בעולם בחיסונים פר נפש.

נזכיר, כי על פי נתוני משרד הבריאות מאתמול בערב, מספר המאומתים ביממה הקודמת זינק באופן דרמטי והגיע ל-3,730 נדבקים חדשים.  גם במספר הבדיקות נשבר שיא ונעשו  91,978 בדיקות קורונה. שיעור המאומתים עמד על 4.1.  מספר החולים הפעילים מוסיף לעלות אף הוא בהדרגתיות ואף שילש את עצמו בתוך פחות משבועיים וכעת ישנם בישראל 27,551 חולים פעילים.

העלייה המתמדת ניכרת גם גם במספר המאושפזים בבתי החולים שעומד כעת על 861 מאושפזים, 161 במצב בינוני, 499 במצב קשה (מתוכם 156 במצב קריטי) ו-116 מונשמים. 2,712 אנשי צוות נמצאים בבידוד או נדבקו בקורונה, מהם 403 רופאות, 705 אחים ו-1,604 במקצועות אחרים. מאז פרוץ הקורונה ועד כה נפטרו בישראל 3,128 חולי קורונה.

ישראל בין 25 המדינות עם מספר הנדבקים הכללי הגבוה בעולם. במקום הראשון נמצאת אנדורה ואחריה לוקסמבורג ומונטנגרו. לאחר מכן נמצאות מדינות גדולות יותר כמו צ'כיה, ארצות הברית, בלגיה, גאורגיה, בחריין, ארמניה, סלובניה, קטאר, פנמה, קרואטיה, ליטא והולנד. ישראל מדורגת במקום ה-22, לפני ספרד ושבדיה.

נציין, כי ‏תומר לוטן, רמ"ט 'מגן ישראל' אמר הבוקר בראיון לגל"צ, כי "עברנו את נקודת האל-חזור. אין לנו מנוס אלא להציע הצעה חריפה ומשמעותית". לדבריו, "אנו ממליצים על סגר של 3-4 שבועות".

 

 

קורונה סגר בנימין נתניהו משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד