י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אפליה מכעיסה

טסלר זעק: "רק על חרדים מרוקנים מכת"זית"

חה"כ מ'יהדות התורה' יעקב טסלר נשא אמש נאום כואב במליאת הכנסת על קלות הדעת בה נוהגת המשטרה בכל אדם בעל חזות חרדית | לטענתו "בחצי שעה של הפגנת חרדים המשטרה משחררת אגרסיות של חצי שנה בבלפור" | צפו

טסלר זעק: "רק על חרדים מרוקנים מכת"זית"
יעקב טסלר במליאה צילום: דוברות הכנסת

בנאום שנשא אמש חבר הכנסת יעקב טסלר הוא התייחס לאלימות המשטרית בהפגנה של הפלג הירושלמי, וזעק על האפליה המשטרתית בטענה כי ישנו יחס מפלה בין ההפגנות של החרדים לאלה בבלפור ושל ציבורים אחרים.

"אל תגידו שאין אפליה חמורה נגד המגזר החרדי על ידי משטרת ישראל. הנה, על פי תיעוד המתפרסם בשעה האחרונה בתקשורת, המשטרה מתיזה כמויות אדירות של בואש לעבר המפגינים בהפגנת החרדים המתקיימת עתה בירושלים", פתח טסלר.

לדבריו, "השתוללות המשטרה לא הפסיקה, אלא רק לאחר שהתרוקן הבואש במכת"זית. התחושות בציבור החרדי הן כי המשטרה נוקטת במדיניות מחמירה כלפי החרדים והיד קלה על המכת"זית. בהפגנות בבלפור המשטרה נוקטת בגישה עדינה ומכילה, לעומת זאת אצל החרדים המשטרה מתחילה מייד בהתזת מים או בואש ומפעילה אמצעים לפיזור הפגנות, ללא התראה מראש ואף כנגד חפים מפשע שהזדמנו באופן מקרי למקום".

טסלר זעק: "בהפגנות הערבים, לא מתיזים בואש. בהפגנות בבלפור, לא מתיזים בואש. בהפגנת הדגלים השחורים, לא מתיזים בואש. בהפגנת החרדים – מרוקנים מכת"זית שלימה של בואש. בחצי שנה של הפגנות בבלפור לא הוציאה המשטרה כל כך הרבה אגרסיות כמו חצי שעה של הפגנת חרדים בירושלים".

"הזכות להפגנה חייבת להיות זהה לכל האזרחים. לא נכנס לאופי ההפגה והאם היא מוצדקת אם לאו. אבל העיקרון חייב להיות זהה ולא ייתכן כי ינקטו יד קשה רק כנגד מפגינים חרדים. לפעמים אני תוהה לעצמי, האם ההבדל הוא באיזה כביש חוסמים, או ההבדל נעוץ בזהות המפגינים", תהה.

טסלר התייחס גם למה שנחשף ב׳בחדרי חרדים׳ על סיפורו של יוסף פליישמן, ואמר בנאומו, "התנהגות זו מצטרפת למקרה המזעזע השבוע במעצרו של יוסף פליישמן, שנשלף ממיטתו באמצע הלילה, נגרר החוצה ללא נעליים ובלי להתלבש, כאילו היה מדובר בפצצה מתקתקת. אם השוטרים היו מפעילים מעט שיקול דעת, היו מבחינים במבט חטוף כי מדובר באדם שאינו בריא וכי הוא אינו המבוקש לחקירה".

"אבל מה שחמור יותר מהמעצר המחפיר", הוסיף, "הוא דווקא השחרור המזעזע. לאחר שהמשטרה עלתה על טעותה, במקום להתנצל ולהסיע אותו לביתו, שחררו אותו מהתחנה באמצע הלילה, בקור הירושלמי של אמצע החורף, ללא ביגוד מתאים, ללא נעליים ובלי לוודא שיש לו דרך איך להגיע הביתה".

"לאחר שעות של חיפושים הוא נמצא במצב קשה ורק בנס חייו ניצלו״, קבע, וזעק: ״מאיפה מגיעה האכזריות הזו? מה חשב הקצין התורן בתחנה בזמן ששחרר אדם כך לרחוב? האם המשטרה איבדה לגמרי כל צלם אנוש? האם חיי החרדים הפכו הפקר?"

"אין דין ואין דיין?" סיים טסלר.

יעקב טסלר הפלג הירושלמי משטרת ישראל מכתזית משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד