י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לאחר פרישת סער וחבריו

דרישה בליכוד: לקיים פריימריז לרשימה הבאה

כוונתו של רה"מ לקיים פריימריז לרשימת הליכוד ובכך להדיח את חה"כ הסוררים, התמוססה נוכח פרישתם בימים האחרונים | מנגד, חברים אחרים ברשימה קוראים לרה"מ לשמור על המסורת הדמוקרטית ולקיים את הפריימריז במועדו

דרישה בליכוד: לקיים פריימריז לרשימה הבאה
פריימריז בליכוד בעבר צילום: קובי הר צבי

ראש הממשלה בנימין נתניהו דן בשבועות האחרונות האם לקיים פריימריז לרשימת הליכוד, כשעיקר השיקול היה האם לדחוק כמה מחברי כנסת סוררים מהרשימה, כגון שמזוהים עם גדעון סער, רק שהשינוי הפוליטי ברשימה מעלה את השאלה מחדש, כשמנגד ישנה דרישה מכמה חברים לקיים את הליך הפריימריז.

בשבועיים החולפים הודיעו כל חברי הכנסת ה'סוררים' על פרישה, תחילה היה זה גדעון סער שפרש מהתנועה ומהכנסת והקים את מפלתגו 'תקווה חדשה', ולאחר מכן גם חברות הכנסת יפעת שאשא ביטון, מיכל שיר והבוקר גם חה"כ שרן השכל.

בעקבות כך הערכה היא כי ראש הממשלה יעדיף לוותר על קיום הפריימריז לרשימת הליכוד, זאת גם מחשש להצטרפותו של מורד חדש, השגריר לשעבר באו"ם דני דנון, שקיבל את הג׳וב רק לאחר שהיה אופוזיציה לראש הממשלה נתניהו מתוך רשימת הליכוד.

הבוקר (רביעי) קראו חברי הכנסת ניר ברקת ושלמה קרעי לקיים פריימריז לרשימת הליכוד לקראת הבחירות לכנסת ה- 24 שיתקיימו בעוד 90 יום, מאחר והרשימה הקיימת נקבעה לפני שנתיים, ערב הבחירות לכנסת ה- 21.

חבר הכנסת ניר ברקת אמר היום: "הליכוד היא התנועה הדמוקרטית היחידה בישראל ועל כך גאוותנו", שהוא הוסיף וקרא, "לכן אנו צריכים לקיים פריימריז לבחירת הרשימה לכנסת, כי זו חובתנו ל-140,000 מתפקדי הליכוד וזו הדרך שלנו לחזק את החיבור לשטח ולהביא לניצחון הליכוד בבחירות".

גם חבר הכנסת שלמה קרעי הצטרף לקריאה, וכתב ברשת הטוויטר: "אומנם עברו קצת פחות משנתיים ומערכת בחירות אחת ארוכה מאוד, אבל יותר מידיי דברים השתנו בזמן הזה", הוא הדגיש כי "הליכוד היא כמעט התנועה הדמוקרטית היחידה והטובה ביותר בישראל ועליה לחזק את היתרון הזה שלא יהפוך לנוסטלגיה בלבד", ולכן, "יש לקיים פריימריז לרשימת הליכוד לאלתר כדי לקבל אמון מחודש מחברי הליכוד".

פריימריז לראשות הליכוד ביבי נתניהו גדעון סער ניר ברקת שרן השכל דני דנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד