י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בדרך לנשיאות

פרץ פורש מהנהגת העבודה: "ידעתי שאשלם מחיר פוליטי כבד"

בצל מצבה של מפלגת העבודה בסקרים, הודיע היום היו"ר עמיר פרץ כי הוא פורש מהנהגת המפלגה ולא יתמודד לתפקיד. בדבריו מנמק פרץ מדוע בחר בכל זאת להצטרף לממשלת נתניהו למרות הבטחותיו

פרץ פורש מהנהגת העבודה: "ידעתי שאשלם מחיר פוליטי כבד"
עמיר פרץ צילום: זיו קורן

לאחר ההכרזה על הליכה לבחירות והתרסקותה המוחלטת של מפלגת העבודה בסקרים שמנבאים כי היא לא תעבור את אחוז החסימה לראשונה מאז הקמתה, היו"ר השר עמיר פרץ מודיע על פרישתו מראשות המפלגה כשהוא קורא לחפש מנהיג חדש.

"אני כותב לכם שורות אלה מתוך כבוד והערכה לכל אחת ואחד מכם. מתוך תחושת אחריות המוטלת עליי אני מודיע כי בבחירות הקרובות לא אוביל את מפלגת העבודה ולא אעמוד בראש הרשימה לכנסת. בעת הזו מפלגת העבודה חייבת לעבור התחדשות ולבחור לה יו״ר חדש והנהגה חדשה", פתח פרץ את דבריו. 

פרץ שחבר לגוש כחול לבן והצטרף לממשלה הדגיש בדבריו את המאמץ שעשה כדי להוביל לחילופי שלטון ומנמק מדוע בכל זאת הצטרף לממשלת נתניהו: "עשיתי הכול במערכות הבחירות הקודמות כדי להביא לחילופי שלטון. לא הסכמתי להצטרף לממשלת ימין צרה למרות התמורות הפוליטיות האישיות הגדולות שיכולתי לקבל. אך כאשר בני גנץ קיבל החלטה אמיצה בעת משבר עולמי חסר תקדים ומתוך אחריות לאומית, להקים ממשלת רוטציה שיוונית בה למרכז שמאל עמדות השפעה משמעותיות, ותאריך לסיום כהונתו של בנימין נתניהו, החלטתי לתמוך במהלך הזה. בחרנו בפשרה מתוך הסתכלות מפוכחת על מצב המדינה, מצב החברה הישראלית והמציאות הפוליטית".

"ידעתי שאשלם מחיר פוליטי כבד" כתב פרץ והסביר מדוע בכל זאת נכנס לממשלה. "עשיתי זאת כי רציתי למנוע מערכת בחירות רביעית שהייתה מלהיטה את הרוחות, מגבירה את ההסתה והשיסוי הפנימי בעם ועל פי כל התחזיות (אם היו מתקיימות בחירות ביולי-אוגוסט 2020), נתניהו היה מצליח להקים ממשלת ימין צרה וקיצונית״, הסביר וציין כי ״הצטרפתי לממשלה למען מדינת ישראל ואני לא מצטער על כי הייתי שם יחד עם חברי איציק שמולי, שני שרים ממפלגת העבודה שנשלחו על ידי חברי הועידה שהכריעו ברוב עצום בעד כניסה לממשלה. אני לא מצטער על יום אחד במשרד הכלכלה".

עוד הסביר פרץ לתומכיו המעטים: "אני שמח כי הייתי שותף לבני גנץ שר הביטחון ולגבי אשכנזי שר החוץ שבדרך חכמה שעוגנה בהסכמים הקואליציוניים הצלחנו למנוע את סכנת הסיפוח החד צדדי ובמקום זאת היינו שותפים לתקופה בה נחתמו הסכמי שלום עם האמירויות, בחריין ועכשיו מרוקו. אני שמח כי עמדתי לצידו של יו"ר ההסתדרות לשעבר, שר המשפטים ידידי אבי ניסנקורן שביטן וחיזק את חומת המגן של מערכת המשפט, שומרי הסף והדמוקרטיה הישראלית".

פרץ מאשים את ראש הממשלה נתניהו שלטענתו גרר את ישראל לבחירות, ותקף, "לצערי השותפות בתוך הממשלה כשלה. נתניהו יצר משבר אמון שרק הלך וגבר עד מצב בו לא ניתן לקיים עוד את הממשלה, ולכן מדינת ישראל יוצאת היום למערכת בחירות קשה שאיש אינו יודע איך היא תסתיים".

לגבי עתידו הפוליטי כתב פרץ, "לאחרונה דחיתי אפשרות להיות משוריין במקום בטוח בצמרת כחול לבן, מתוך גישה כי אינני מייצג את עצמי בלבד אלא תנועה שלמה שמכילה אנשים ומנהיגים מצוינים בכל רחבי הארץ ומובילה תפיסת עולם ערכית".

עמיר פרץ מפלגת העבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד