ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
פוגעת קשה גם בצעירים

בריטניה: נמצאה מוטציה חדשה לקורונה - קטלנית יותר

בעוד העולם עוקב בדאגה אחר התפשטות המוטציה הבריטית שמידבקת יותר מהנגיף המקורי, שר הבריאות הבריטי מודיע על מוטציה נוספת, קטלנית יותר, שמקורה ככל הנראה בדרום אפריקה. לטענת השר המוטציה החדשה פוגעת קשה גם בצעירים

בריטניה: נמצאה מוטציה חדשה לקורונה - קטלנית יותר
נגיף הקורונה צילום: pixabay

על רקע הודעת משרד הבריאות כי ארבעה מקרים של המוטציה הבריטית התגלו בישראל, שר הבריאות הבריטי עדכן הערב (רביעי) כי בבריטניה אותרו שני מקרים של מוטציה חדשה, קטלנית יותר, שמקורה ככל הנראה בדרום אפריקה.

על פי הודעת שר הבריאות, שני המקרים הם של בריטים שחזרו לאחרונה מדרום אפריקה וככל הנראה שם נדבקו. הוא ציין כי הם נכנסו לבידוד מוחלט באופן מיידי.

במסיבת עיתונאים שערך הנקוק הוא ציין כי כל מי שהיה בקשר עם אנשים שהיו בדרום אפריקה נדרש להיכנס אף מיידית לבידוד, גם אם הם אינם אובחנו כחולים בקורונה.

הנקוק הדגיש כי המוטציה החדשה "מדאיגה יותר, וככל הנראה גם קטלנית יותר" מהמוטציה הבריטית. לדבריו, המוטציה החדשה מדבקת אף יותר מהבריטית ופוגעת באופן קשה גם בצעירים, בניגוד לנגיף הוותיק והמוטציה הראשונה.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להודעת משרד הבריאות אודות הישראלים שנדבקו במוטציה הבריטית ואמר כי "עכשיו מבינים שפעלנו נכון כשהכנסנו את השבים מבריטניה לבידוד במלוניות". הוא הוסיף כי "החדשות הטובות הן שככל הנראה, על פי ההערכות, החיסונים שיש כרגע יעילים גם כנגד המוטציה החדשה".

קורונה דרום אפריקה בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד