י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מחקרים: מציצת מוצץ מפחיתה הסיכון למוות בעריסה

מחקרים שאימצה האקדמיה האמריקנית של רופאי הילדים מעלים: לתינוקות המוצצים מוצץ בשנתם סיכון מופחת למוות בעריסה • משרד הבריאות בישראל אימץ ההמלצה • מחקר יערך בבית החולים זיו בצפת

מחקרים: מציצת מוצץ מפחיתה הסיכון למוות בעריסה
ויקיפדיה

תינוקות המוצצים מוצץ בשנתם מצויים בסיכון מופחת למוות בעריסה. כך עולה ממחקרים חדשים אותם אימצה האקדמיה האמריקנית של רופאי הילדים.

ההמלצה החדשה, שאימצה האקדמיה האמריקנית של רופאי הילדים ועל פי דיווחים גם משרד הבריאות הישראלי, קובעת כי יש לתת לתינוקות מוצץ במהלך השינה עד גיל שנה, כאמצעי למניעת מוות בעריסה.

"עד היום חוקרים בדקו את הקשר הסטטיסטי שבין מציצת מוצץ בשינה להפחתת סיכון למוות בעריסה", אומר לאתר 'דוקטורס' ד"ר ישראל עמירב, מומחה למחלות ריאה בילדים במרכז הרפואי זיו. "לא ברור עדיין איך המנגנון הזה עובד ומה השפעת המוצץ על הורדת השכיחות של מוות בעריסה. ייתכן שהשימוש במוצץ מרחיב את דרכי הנשימה העליונות ומשפר את האוורור של הריאות".

הרופא מספר על מחקר שעתיד בית החולים זיו לערוך בקרוב ובו ישתתפו תינוקות בגילאי 0-18 חודשים, שיעברו בדיקות הדמיה של דרכי הנשימה. "הבדיקה תתבצע באמצעות שאיפה פשוטה, עם ובלי מוצץ, של תרסיס מים פיזיולוגיים מסומנים המתפרקים בגוף בתוך כמה שעות. צילום פשוט של הריאות וכימות של החומר המסומן שהגיע אליהן יאבחנו אם אכן המוצץ מרחיב את דרכי האוויר של התינוקות", אומר ד"ר עמירב.

האתר מפרסם גם מספרי טלפונים להורים, המעוניינים לתרום למחקר הרפואי ולשתף את תינוקם בבדיקה, שאושרה על ידי משרד הבריאות וועדת האתיקה של המרכז הרפואי זיו.

קישורים:
מקור: אתר דוקטרס
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד