כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
עימותים קשים • צפו

28 עצורים בהפגנות פעילי הימין בירושלים

מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל במהלך מרדף משטרתי, הוציא אמש מאות צעירים משולהבים למחאה ברחובות  | המפגינים התעמתו עם המשטרה ובהמשך צעדו לכיוון מרכז העיר י-ם שם חסמו את הציר המרכזי של הרכבת הקלה | עשרות עצורים ושני שוטרים פצועים | צפו 

28 עצורים בהפגנות פעילי הימין בירושלים
מחאת אנשי ימין בירושלים צילום: באדיבות המצלם

במחאה על מותו הנער אהוביה סנדק ז"ל בתחילת השבוע, הפגינו אמש במהלך שעות הערב עשרות פעילי ימין ונוער גבעות בירושלים. סנדק, כזכור, נהרג במהלך מרדף משטרתי אחר מספר נערי הגבעות שנחשדו בידויי אבנים לעבר רכבים פלסטינים. המפגינים מחו אתמול זה הערב השלישי ברציפות בהפגנה שהייתה אלימה במיוחד.

בתחילה התעמתו המפגינים עם כוחות המשטרה סמוך למטה הארצי, ובהמשך צעדו לעבר מרכז העיר שם חסמו את התנועה וציר הרכבת הקלה. השוטרים ניסו לפנות את המפגינים תוך הפעלת כוח ושימוש באמצעים לפיזור הפגנות.

על פי המשטרה, נזק נגרם לניידות המשטרה ושני שוטרים נפצעו, אחד מהם כתוצאה מהשלכת אבן שפגעה בראשו. שוטר נוסף ננשך בידו על ידי אחת העצורות. לפחות 28 מפגינים נעצרו במהלך המחאה הסוערת.

מהמשטרה נמסר כי חמישה כלי רכב משטרתיים ניזוקו לאחר שאלמונים ניקבו את צמיגיהם וגנבו לוחית רישוי, "וכל זאת בעת שהשוטרים פעלו לשמירת הסדר הציבורי במהלך המחאה שהתקיימה בצומת המטה הארצי וברחוב יפו. המשטרה פתחה בחקירה".

בתוך כך, בימין מתרחב הזעם בעקבות מותו של הנער הצעיר. גורמים בהתיישבות ממשיכים לדרוש חקירה חיצונית שתבדוק את כיצד התרחשה התאונה. עורכי הדין נתי רום ועדי קידר המייצגים את פצועי התאונה מטעם ארגון חוננו תקפו היום באופן חסר תקדים את התנהלות המשטרה בעקבות מה שהם מגדירים " טיוח של המשטרה בפרשיית הרג הנער אהוביה סנדק ז"ל בבנימין".

"מדובר בפרשיית טיוח נוראה ומטרידה ביותר. לא יאמן. שוטרים ניגחו רכב, כתוצאה מהניגוח נהרג נער, יש תלונה בגין רצח כנגד השוטרים והמשטרה זורקת את זה על נערים במקום לקחת אחריות, אפשר לסגור את המשטרה. מלבד הבושה והשפל המוסרי, יש כאן שיבוש חקירה, והתנהלות פלילית ברמות הכי גבוהות של המשטרה. אנחנו לא נשתוק, ולא נעצור עד שהצדק ייצא לאור." מסרו עורכי הדין.

התגובה הקשה מגיעה לאחר שלטענתם, בחקירת הפצועים עלה כי החוקרים מנסים לגלגל את האחריות הפלילית למותו של הנער על הנערים הפצועים.

אמש התקיים דיון בבימ"ש המחוזי בתל אביב בעניינם של שניים מהפצועים. בימ"ש דחה את הערר, אך ציין בהחלטתו כי מדובר באירוע טארגי, נתון אשר יש לקחת בחשבון, וציין כי יהיה ניתן לשחררם ממעצר, לתנאים מגבילים, לאחר ביצוע עוד שתי פעולות חקירה. מחר צפוי להסתיים מעצרם, וטרם ברור האם המשטרה תבקשת את הארכת מעצרם.

מהמשטרה נמסר בתגובה למותו של הנער: "בעקבות דיווח שהתקבל במוקד המשטרה על יידוי אבנים לעבר רכב בצומת מכמש, צוות בלשים שהיה בסמוך למקום ביצע חסימה של ציר הנסיעה עם הרכב המשטרתי. משזיהו את הרכב עם החשודים הורו לו לעצור, אולם נהג הרכב לא נענה להוראת השוטרים והמשיך בנסיעה מהירה תוך שהוא עוקף את החסימה בנסיעה על שולי הכביש וממשיך במנוסתו".

"הבלשים החלו בנסיעה בעקבותיו ובסמוך לצומת רימונים התרחשה תאונה במהלכה הרכב האזרחי התהפך. במקום נקבע מותו של אחד הנוסעים ו-4 מנוסעי הרכב נפצעו באורח קל ופונו לבית החולים לקבלת טיפול רפואי. חוקרי מז"פ, בוחני התנועה וגורמי חקירה נוספים הגיעו לזירת התאונה לאיסוף ממצאים ונפתחה חקירה לבירור נסיבות האירוע". לשון התגובה

אהוביה סנדק מחאה עצורים נוער הגבעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד