כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

החרדים החרימו - וברית הזוגיות אושרה בכנסת

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית נוסח מצומצם של הצעת ברית הזוגיות • חברי הכנסת החרדים החרימו את ההצבעה • ישראל ביתנו: "זהו רק השלב הראשון. מתחייבים להשלים גם את השלב השני"

החרדים החרימו - וברית הזוגיות אושרה בכנסת
פלאש90

לאחר סאגה פוליטית מורטת עצבים, ועל אף התנגדותם של חברי הכנסת החרדים, אישרה מליאת הכנסת בקריאה שניה ושלישית את חוק ברית הזוגיות המצומצם, שיזמה ישראל ביתנו.

החוק עבר ברוב גדול של 56 ח"כים מסיעות הקואליציה, כשגם סיעת קדימה תמכה בסופו של תהליך בהצעה, על אף שכל ההסתייגויות הראשוניות שהגישה - נדחו. חברי הכנסת מסיעות ש"ס ויהדות התורה נעדרו מהדיון.

שר החוץ ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר לאחר אישור החוק: "אישור חוק ברית הזוגיות הוא אחד מאותם הרגעים הנרשמים בדפי ההיסטוריה של הכנסת ושל מדינת ישראל.

"אישור החוק הוא פריצת דרך משמעותית בכל הנוגע לענייני דת ומדינה, ובסופו של דבר הוא יביא לכך שבישראל לא יהיו אזרחים שאינם יכולים לממש את זכותם האלמנטארית לחיות עם בחיר או בחירת לבם ולזכות בהכרת הממסד", אמר שר החוץ בפאתוס.

הצעת החוק שאושרה מאפשרת רק לשני בני זוג שאינם יהודים, ואשר רשומים במרשם האוכלוסין כ"חסרי דת", להינשא בארץ. יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, ח"כ דוד רותם, שיזם את החוק, דחה את הביקורת מצד חברי כנסת חילוניים הטוענים, כי החוק מנציח את בעייתם של מאות אלפי מנועי חיתון שאינם עונים להגדרה, ואמר: "החוק פותר רק בעיה מצומצמת. אם הוא ייפול, המצב יהיה טוב יותר? החוק פותר בעיה רק ל-150 זוגות בשנה. לא מגיע להם שנפתור את הבעיה? החוק הזה הוא רק שלב ראשון ואני מתחייב להמשיך גם לשלב שני".

חברי הכנסת של ש"ס החליטו להעדר מהדיון, למרות שכמעט גרמו בכך משבר קואליציוני חריף, בשל מכתב ששלח הגר"ש עמאר למפלגה ובו כתב: "יש לדחות בכל עוז את אישור חוק ברית הזוגיות של הנוכרים", עד אשר יובאו להצבעה ביחד עם חוק הגיור, שעליו יש מחלוקת בין ישראל ביתנו לבין החרדים.

בעקבות מגעים קדחתניים, שלא לומר נסערים, בין אנשי המפלגה לאנשי לשכת ראש הממשלה שרצו למנוע משבר כמעט בכל מחיר, הוסכם כי חוק הגיור יובא לאישור הכנסת רק במושב הקיץ.

חברי כנסת מן האופוזיציה לא החמיצו את ההזדמנות, ותקפו את ראש הממשלה, בעקבות העדרם של החכי"ם החרדים: "נתניהו מאבד שליטה גם על הקואליציה. היעדרותם ההפגנתית והמתריסה של חברי ש"ס ויהדות התורה מהמליאה והפרתה לראשונה של המשמעת הקואליציונית חשפה את הסדקים וחילוקי הדעות הקשים בקואליציית ההשרדות של נתניהו, ומהווה סממן נוסף לאיבוד השליטה מצדו על חברי ממשלתו", נמסר בהודעת מפלגת קדימה. "כך נראית קואליציה ללא דרך, ללא מכנה משותף ועם ראש ממשלה שלא יודע מה הוא רוצה".

בישראל ביתנו מאיימים בעקבות העדרות החכי"ם החרדיים, להימנע משיתוף פעולה עתידי עם החרדים כשיגיע זמנו של חוק הגיור.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד