א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
חשש להתפרצות בעיר החרדית

תושבת בני ברק נמצאה חיובית למוטציה הבריטית

היום מדווח כי אחת מהארבעה שנמצאו אמש חיוביים למוטציה הבריטית של נגיף הקורונה היא תושבת בני ברק | כעת קיים חשש כבר במשרד הבריאות מכך שהנגיף בגרסתו החדשה התפשט בעיר התורה

תושבת בני ברק נמצאה חיובית למוטציה הבריטית
שגרת קורונה בבני ברק צילום: Miriam Alster/Flash90

חשש כבד להתפשטות המוטציה בבני ברק: במהלך ישיבת קבינט הקורונה אמש (רביעי), עדכן שר הבריאות את השרים כי ארבעה מקרים של המוטציה הבריטית אובחנו בישראל, כולם בקרב שבים מבריטניה. כעת דווח כי אחת מהם היא תושבת בני ברק.

בין ארבעת המאובחנים במוטציה הבריטית נמצאת תושבת בני ברק, וכעת החשש במשרד הבריאות הוא שהמוטציה החדשה כבר התפשטה בעיר - כך דווח ב-ynet.

על פי הדיווח, גורמים במשרד הבריאות מסרו כי "האישה מתגוררת באזור צפוף מאוד, ולכן קיימת סבירות לכך שהמוטציה התפשטה".

נציין, כי בתדריך שהתקיים מוקדם יותר היום התייחס מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור חזי לוי למוטציה הבריטית ואמר כי "יש מוטציה שגרמה לשינוי במבנה החלבוני של מעטפת נגיף הקורונה. מוטציה היא דבר רגיל, אנחנו רואים את זה כל הזמן בווירוסים. כאן מדובר במוטציה משמעותית שגרמה לשינוי במבנה החלבון. המשמעות היא שהנגיף החדש מדבק יותר בכ-60-70%. עם זאת, הוא לא יותר אלים".

הוא ציין כי "הדבר החשוב שמעניין את כולנו הוא מה החיסון יעשה לנגיף הזה. על פי כל המחקרים עד כה, גם של פייזר ושל מודרנה ואחרים שחיסוניהם עדיין לא הגיעו לארץ, החיסונים מגנים מפני הנגיף".

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד