כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
אירוע 'חמור'

ירי הפגז בטעות: קצינים נענשו ונשלחו למחבוש

שבוע וחצי לאחר שטנק ירה לעבר מבנה נטוש ברצועת עזה, שלושה קצינים נענשו ונשלחו למחבוש | תחקיר שבוצע בצה"ל קובע כי מדובר באירוע חמור, שנבע כתוצאה מכשלים שביצעו המפקדים

ירי הפגז בטעות: קצינים נענשו ונשלחו למחבוש
טנקים של צה"ל בגבול עזה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כשלים, תקלות ושגיאות בהתנהלות המפקדים ובהיבטי בטיחות - כך קובע תחקיר שבוצע בצה"ל בעקבות ירי הפגז בשוגג לעבר בית מגורים רצועת עזה לפני כשבוע וחצי.

התחקיר שהוצג השבוע למפקד אוגדת עזה, תת-אלוף נמרוד אלוני, ולמפקד עוצבת ״געש״, תת-אלוף דן נוימן קובע מדובר באירוע 'חמור'.

 מסקנות התחקיר העלו כי המפקדים לא פעלו לפי הנהלים הנדרשים, טרם קיום התרגיל וגם במהלכו - דבר שהוביל להבנה מוטעית של הכוח כי מדובר באירוע אמת. בעקבות ממצאי התחקיר, החליט מפקד עוצבת "געש" על נקיטת מספר צעדים פיקודיים.

כך, מפקד המחלקה נשפט על ידי מפקד הגדוד, ונידון לשבעה ימי מחבוש בפועל על כשלים בהתנהלותו הפיקודית ובנושא הבטיחות. מפקד הפלוגה וסגן מפקד הפלוגה, נשפטו על ידי מפקד החטיבה על אחריותם הכוללת לאירוע, וכן על חלקו של סגן מפקד הפלוגה באי מימוש הפקודות המחייבות.

הקצינים נדונו ל-14 ימי מחבוש על תנאי. האירוע המדובר התרחש ב-14.12, אז ירה טנק של צה"ל פגז לעבר שטח רצועת עזה. האירוע התרחש כחלק מתרגיל עלייה לתעסוקה מבצעית. כתוצאה מהירי, זוהתה פגיעה במבנה נטוש ברצועה. לא יהיו נפגעים כתוצאה מהירי.



 

 

ירי פגז עזה תחקיר מחבוש צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד